حملات شدید پهپادی به یک نفتکش در بندر «الضبه» یمن

کدخبر: ۵۲۹۱۱۲
اقتصادنیوز: منابع محلی از حمله پهپادی به بندر نفتی الضبه در حضرموت در شرق یمن خبر دادند.
حملات شدید پهپادی به یک نفتکش در بندر «الضبه» یمن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، گزارش‌ها از وقوع دو انفجار در بندر «الضبه» در شرق شهر «مکلا» مرکز استان حضرموت در شرق یمن بر اثر حملات پهپادی حکایت دارد.

وقوع دو انفجار مهیب در شرق یمن

المیادین گزارش داد، این دو انفجار همزمان با ورود یک کشتی برای انتقال محموله نفتی اتفاق افتاده است. این انفجارها ناشی از حمله سه هواپیمای بدون سرنشین به نزدیک بندر نفتی الضبه بوده است.

منابع محلی یمن هم اعلام کردند در پی انفجارهایی که بندر نفتی الضبه در حضرموت را هدف قرار داد، این بندر دچار آتش سوزی شده و راه ارتباطی شهرهای مکلا و الشحر بسته شد.

خبرگزاری یونیوز نیز گزارش داد که این نفتکش قصد داشته است نفت برداشت شده از میادین «المسیله» در غرب حضرموت را به مقصد نامعلومی جابجا کند.

این در حالی است که استاندار حضرموت در شورای ریاستی منصوب عربستان نیز از حمله با دست کم دو پهپاد بمب گذاری شده به بندر نفتی الضبه خبر داد و افزود: ضربه اول بین کشتی و شناور اتفاق افتاد ولی ضربه دوم به یک کشتی یونانی نزدیکتر بود. پیش از این حمله وزارت حمل و نقل یونان تهدید شده بود.

وی ادامه داد: اکنون کشتی مورد نظر در ۱۲ مایلی خارج از بندر الضبه پهلو گرفته و پمپاژ نفت نیز از میادین المسیله به بندر نفتی الضبه در استان حضرموت متوقف شده است. دو روز پیش نیز بندر «النشیمه» در استان شبوه مورد حمله یک فروند پهپاد انفجاری قرار گرفت که خسارتی در پی نداشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید