در سومالی رخ داد؛

دو انفجار مهیب مقابل ساختمان وزارت آموزش و پروش

کدخبر: ۵۳۰۹۶۹
اقتصادنیوز: دو انفجار خودروهای بمب گذاری شده وزارت آموزش و پرورش در «موگادیشو» پایتخت سومالی را لرزاند و شیشه‌های ساختمان‌های اطراف را شکست.
دو انفجار مهیب مقابل ساختمان وزارت آموزش و پروش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، منابع رسانه‌ای عصر شنبه به وقت تهران از وقوع دو انفجار مقابل ساختمان وزارت آمورش و پرورش سومالی خبر دادند.

داعش نام تروریست حمله به شاهچراغ شیراز را اعلام کرد

شبکه خبری «العربیه» گزارش داد، دو انفجار خودروهای بمب گذاری شده وزارت آموزش و پرورش در«موگادیشو» پایتخت این کشور را لرزاند و شیشه‌های ساختمان‌های اطراف را شکست.

گروه تروریستی الشباب معمولا در موگادیشو و مکان‌های  دیگر سومالی بمب گذاری و حملات مسلحانه انجام می‌دهد، اما مشخص نیست که آیا این گروه تروریستی پشت انفجارهای اخیر بوده است یا خیر. الشباب وابسته به گروه تروریستی القاعده، بیش از یک دهه است در سومالی می‌جنگد.

یک خبرنگار نزدیک محل این انفجار گفت که این دو انفجار در  فاصله چند دقیقه از یکدیگر رخ دادند و شیشه‌های اطراف را شکستند.

انفجار اول به دیوارهای وزارت آموزش پروش سومالی خسارت وارد کرد در حالی که انفجار دوم زمانی رخ داد که خودروهای امدادی رسیدند و مردم برای کمک به قربانیان تجمع کردند. هنوز شمار تلفات جانی این حادثه تروریستی مشخص نشده است.

اخیرا، دولت سومالی اعلام کرد که بیش از یکصد عضو الشباب در عملیات‌های چند روز گذشته در منطقه شبلی مرکزی کشته شدند.

وزارت اطلاع‌رسانی سومالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش و آژانس اطلاعات و امنیت ملی  و شرکای بین‌المللی در عملیات آزادسازی منطقه مسجد «علی غدود» مشارکت داشتند.

 ارتش سومالی اواخر تابستان نیز با کمک شبه‌نظامیان محلی یک عملیات نظامی در مرکز کشور انجام داد و دولت سومالی اعلام کرد که ده‌ها عضو الشباب در عملیاتی که در ۲۰ شهرک در دو ایالت هیر شابل و گالمودگ انجام شد، کشته شدند.

گروه تروریستی الشباب در سال ۲۰۰۶ اعلام موجودیت کرد، این گروه در سال ۲۰۱۲ با القاعده بیعت کرد و تاکنون حملاتی را علیه دولت سومالی انجام داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید