سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

تصاویر خصوصی کار دست رستمِ دولت داد/پارازیت در روابط ایران و عربستان!

کدخبر: ۵۳۱۸۶۱
اقتصادنیوز: در دنیای سیاست طی 24 ساعت گذشته هم انتشار عکس های خصوصی یک وزیر دولت حاشیه ساز شده است هم تهدید نظامی ایران از سوی آمریکا.
تصاویر خصوصی کار دست رستمِ دولت داد/پارازیت در روابط ایران و عربستان!

به گزارش اقتصادنیوز ، انتشار تصاویر خصوصی وزیر راه و شهرسازی و همچنین برگزاری جلسه استیضاح وزیر صمت روز شلوغ و پرحاشیه را در روز گذشته برای دولت رقم زد. همچنین ادعای یک روزنامه آمریکایی درباره حمله نظامی ایران به عراق و عربستان از دیگر خبرهای مهم بود  که در این «بسته خبری اقتصادنیوز» به آن اشاره شده است. 

استیضاحی که رای نیاورد 

روز گذشته، درحالی جلسه بررسی استیضاح وزیر صمت در غیاب ابراهیم رئیسی برگزار شد که این جلسه با حاشیه هایی رو به رو بود. نمایندگان مجلس از همان آغاز جلسه با دو دو کردن مخالفت خود را با استیضاح نشان دادند تا آنکه هاجر چنارانی، از موافقان استیضاح به پای تریبون رفت و خطاب به نمایندگان گفت:« اینکه از همان ابتدای جلسه دو دو (به نشانه مخالفت نمایندگان) می‌کنید، از کجا آمده است، آیا از تماس های دیشب به نمایندگان و فشارهای بسیار زیاد میاد؟» 

همچنین هنگامی هم که فاطمی امین پای تریبون رفت تا از خود دفاع کند، گفت:« بنده که موافق واردات بودم و کار را هم جلو بردیم. من یک حرف را نمی بخشم که گفته شد دوستان من در آستان قدس در واردات دخیل هستند و یا شرکت من قرارداد بسته اند. اگر این حرف اثبات شد استعفا می‌دهم. این اتهامات در صحن مجلس به یک مدیر دولت انقلابی وارد شود صحیح نیست.»

انتشار عکس های خصوصی آقای وزیر با همسر دوم

حضور رستم قاسمی در کابینه ابراهیم رئیسی از همان جلسه رای اعتماد به وزیران حاشیه ساز شد. یک روز او خود را به اشتباه وزیر نفت نامید و روز دیگر به دلیل بازداشت مشاور عالی‌اش جنجال ساز شد. جدیدترین خبر جنجالی حول و حوش وزیر راه، تصاویری خصوصی از او در کنار خانمی که گفته می شود همسر دوم اوست منتشر شده است که بنا به روایت ها این عکس در زمان وزارت نفتی او و در مالزی گرفته شده است.

این عکس با واکنش های زیادی در فضای مجازی و رسانه ای همراه بود خاصه آنکه در تصاویر منتشر شده همسر دوم آقای وزیر بدون حجاب حضور دارد. در این میان، یکی از اطرافیان او ضمن مهر تایید زدن بر نسبت بین وزیر راه با زن حاضر در عکس این اقدام را خلاف اخلاق دانسته است.

اما، رستم قاسمی واکنشی به انتشار این تصاویر نشان نداد و تنها روز گذشته،  در نشست ابراهیم رئیسی با نخست وزیر ارمنستان حضور داشت.

ایران و عربستان سعودی

حمله نظامی ایران به عربستان؟

همچنین، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز گذشته در مقاله‌ای مدعی شد که عربستان سعودی اطلاعاتی را با آمریکا به اشتراک گذاشته که حاکی از حمله قریب الوقوع ایران به اهدافی در داخل عربستان سعودی است.

اگر چه مقامات ایرانی تا به این لحظه به این ادعا واکنشی نشان نداند اما، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره این ادعای وال استریت ژورنال سوال کرد و گفت آیا به شهروندان آمریکایی درباره این تهدید قریب الوقوع در عربستان سعودی اطلاع داده شده است، گفت: اگر تهدیدی واقعی وجود داشته باشد، به شهروندان آمریکایی هشدار لازم داده خواهد شد.

تهدید نظامی ایران از سوی رابرت مالی

در روزهایی که برجام در بلاتکلیفی به سر می برد و خبرها بر محور بن بست در این مذاکرات می چرخد، رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، بعد از اذعان به اینکه موضوع احیای برجام و مذاکرات رفع تحریم‌های ایران حتی در دستورکار واشنگتن هم نیست، این بار تمرکز بر توافق هسته‌ای را موجب اتلاف وقت توصیف کرد.

مالی گفت آمریکا روی مسائلی از ایران تمرکز دارد که برایش مفید باشد و در حال حاضر اگر قرار باشد هیچ اتفاقی در موضوع توافق هسته‌ای ایران رخ ندهد، واشنگتن هم وقت خود را روی آن هدر نمی‌دهد.

این دیپلمات آمریکایی با ادعای اینکه بارها در مذاکرات وین به حصول توافق برای بازگشت به برجام «بسیار نزدیک»‌ شده بودند، اما اظهار داشت: «هر بار که ما نزدیک می‌شدیم، ایران درخواست‌های فرعی جدیدی مطرح می‌کرد که مذاکرات را از مسیر خارج می‌ساخت».

طبق این گزارش، وی در ادامه اظهاراتش گفت: «ما وقتمان را جایی صرف می‌کنیم که فایده داشته باشد، از جمله حمایت از اعتراضات در ایران و تلاش می‌کنیم که انتقال تسلیحات از تهران به مسکو برای استفاده در جنگ اوکراین را متوقف کنیم».

به نوشته سی‌ان‌ان، مالی با تهدید ایران به حمله نظامی، مدعی شد: «همزمان که از دیگر ابزارها استفاده می‌کنیم، به‌عنوان آخرین راه، گزینه نظامی را در صورت لزوم برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی اجرا می‌کنیم».

تعلیق فعالیت یک حزب اصلاح طلب

همچنین تعلیق حزب اتحاد ملت و آزادی برخی خبرنگاران از دیگر خبرهای مهم روز گذشته بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید