توافق روسیه و اوکراین احیا شد

کدخبر: ۵۳۱۹۵۳
اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، پس از دریافت ضمانت‌های امنیتی از کی‌یف، مشارکت مسکو در توافق صادرات غلات ادامه پیدا کرده است.
توافق روسیه و اوکراین احیا شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، توافق صادرات غلات میان روسیه و اوکراین، پس از چند روز تعلیق از روز چهارشنبه از سر گرفته شد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد تردد کشتی‌های حامل غلات اوکراین بعد از تماس تلفنی میان وزرای دفاع آنکارا و مسکو، از سر گرفته شده است.

وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، پس از دریافت ضمانت‌های امنیتی از کی‌یف، مشارکت مسکو در توافق صادرات غلات ادامه پیدا کرده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است، به لطف ترکیه و سازمان ملل متحد، اخذ ضمانت‌های کتبی از اوکراین در قبال توافق غلات میسر شد.

وزارت دفاع روسیه توضیح داد، کی‌یف ضمانت داد که از گذرگاه ایجاد شده برای تردد کشتی‌های حامل غلات و همچنین بنادر اوکراین برای عملیات‌های نظامی علیه روسیه استفاده نکند.

پیش از این، ریاست جمهوری ترکیه شامگاه سه‌شنبه خبر داد که اردوغان در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود تاکید کرده که اطمینان دارد همکاری راه حل محور، می‌تواند در زمینه توافق صادرات غلات ایجاد شود.

عصر شنبه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مشارکت این کشور در توافقنامه صادرات غلات با اوکراین پس از هدف قرار گرفته شدن سواستوپول با پهپاد به حالت تعلیق در آمده است.

پیش از آن، مقام‌های شهر بندری «سواستوپول» واقع در کرانه دریای سیاه و جنوب غربی «کریمه» گفته بودند که پس از حمله پهپادی صبح به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه، کشتی‌گاه این شهر به طور موقت مسدود شد و کشتی‌ها و قایق‌ها قادر به عبور از طریق این خلیج نبودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید