بیانیه پایانی الجزایر پس از نشست سران کشورهای عربی+جزئیات

کدخبر: ۵۳۱۹۹۲
اقتصادنیوز: بدر بیانیه الجزایر آمده که سران کشورهای عربی بر محوریت آرمان فلسطین و حمایت مطلق از حقوق مردم فلسطین تأکید دارند.
بیانیه پایانی الجزایر پس از نشست سران کشورهای عربی+جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در بیانیه اجلاس الجزایر که امروز (چهارشنبه) پس از نشست دو روزه سران کشورهای عربی صادر شده است، آمده که این اجلاس بر محوریت آرمان فلسطین و حمایت مطلق از حقوق مردم فلسطین تأکید دارد.

نتانیاهو: آماده بازگشت به نخست وزیری هستم

در بیانیه الجزایر آمده که سران کشورهای عربی بر محوریت آرمان فلسطین و حمایت مطلق از حقوق مردم فلسطین تأکید دارند.

درادامه این بیانیه بر پایبندی به طرح صلح عربی با اولویت‌های آن و لزوم تداوم تلاش‌ها برای حفاظت از شهر قدس اشغالی و اماکن مقدس آن تأکید شده است.

در بیانیه الجزایر آمده که باید از رویکرد تشکیلات خودگردان فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل متحد حمایت کرد.

سران عرب همچنین همبستگی کامل خود را با مردم لیبی اعلام کرده و بر حمایت از تلاش‌ها برای پایان دادن به بحران این کشور تأکید کردند.

در بیانیه الجزایر آمده است: از تلاش‌ها برای پایان دادن به بحران لیبی از طریق راه‌حل لیبی-لیبی که حافظ وحدت و حاکمیت و امنیت لیبی است، حمایت می‌کنیم.

در ادامه بیانیه اعلام شده که کشورهای عربی در تلاش‌ها جهت دستیابی به راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه به گونه‌ای که وحدت این کشور را تضمین کند، مشارکت کنند.

در بیانیه الجزایر به تحولات یمن هم پرداخته شد. در این بیانیه بدون محکوم کردن تجاوزات و حملات چندین ساله ائتلاف سعودی، اعلام شده که کشورهای عربی از شورای رهبری ریاستی یمن حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید