پیام لاپید بعد از شکست در انتخابات

بازگشت نتانیاهو به قدرت /کابینه راست گرا روی کار می آید

کدخبر: ۵۳۲۲۴۷
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق، برنده انتخابات این هفته اسرائیل شده و راه را برای بازگشت او به قدرت باز می‌کند.
بازگشت نتانیاهو به قدرت /کابینه راست گرا روی کار می آید

به گزارش اقتصادنیوز، یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل شکست مقابل نتانیاهو در انتخابات را پذیرفت.

بازگشت بی بی به قدرت

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس،  نتایج نهایی روز پنجشنبه نشان داد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق، برنده انتخابات این هفته اسرائیل شده و راه را برای بازگشت او به قدرت باز می‌کند.

دفتر نتانیاهو اعلام کرد، یائیر لاپید، نخست‌وزیر کنونی این رژیم، به نتانیاهو تبریک گفته و به کارکنانش دستور داد تا زمینه انتقال قدرت را آماده کنند.

پیام لاپید به نتانیاهو بعد از شکست در انتخابات

لاپید گفت: "رژیم اسراییل مقدم بر هر ملاحظه سیاسی است. برای نتانیاهو به خاطر اسرائیل و اسرائیلی‌ها آرزوی موفقیت می کنم". لاپید که در چهار ماه گذشته عنوان نخست وزیر موقت را در دست داشته، درست قبل از انتشار نتایج نهایی که نشان می دهد نتانیاهو اکثریت پارلمانی را با متحدان مذهبی و افراطی ناسیونالیست خود به دست آورده، این خبر را اعلام کرد.

Yi7NW2PO3TlW

راستگرایان کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی روی کار می آید

نتانیاهو انتظار دارد که با به دست گرفتن قدرت، احتمالاً در هفته های آینده، راستگراترین کابینه تاریخ این رژیم را تشکیل دهد.

اسرائیل پنجمین انتخابات خود در چهار سال گذشته را روز سه شنبه برگزار کرد. در طول این زمان یک بحران سیاسی طولانی باعث شد رأی دهندگان بر سر آمادگی نتانیاهو برای حضور در قدرت در زمان محاکمه به اتهام فساد دچار تفرقه شوند.

 بر اساس نتایج نهایی، که در روزهای آینده باید تایید شود، نتانیاهو و متحدان افراطی ملی‌گرا و ارتدوکس او 64 کرسی در پارلمان 120 کرسی اسرائیل یا کنست را تصاحب کردند.

مخالفان او در ائتلاف کنونی به رهبری لاپید 51 کرسی به دست آوردند و بقیه در اختیار یک حزب کوچک عربی بی‌طرف بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید