رئیس جمهور اندونزی مدعی شد؛

تصمیم پوتین درباره شرکت در اجلاس گروه ۲۰

کدخبر: ۵۳۲۴۱۶
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور اندونزی مدعی شد همتای روس او در گفتگوی تلفنی گفته هنوز تصمیمی برای حضور در اجلاس 20 نگرفته است.
تصمیم پوتین درباره شرکت در اجلاس گروه ۲۰

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی از گفتگوی تلفنی خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خبر داد.

پایگاه النشره گزارش داد، رئیس جمهور اندونزی گفت که پوتین در گفتگوی تلفنی روز چهارشنبه با وی گفته است که هنوز درباره حضور در اجلاس سران گروه بیست که ماه جاری میلادی به میزبانی اندونزی برگزار خواهد شد تصمیمی نگرفته است.

لغو جلسه مشترک ایران و اوکراین ساعاتی پیش از برگزاری

رئیس جمهور اندونزی در گفتگو با روزنامه کومپاس افزود که پوتین خواهان حضور در این نشست است اما در زمان کنونی نمی تواند تصمیمی در این زمینه اتخاذ نماید.

ویدودو پیش از این گفته بود که پوتین علیرغم فشارهای غرب برای ممانعت از حضور مسکو در اجلاس سران گروه بیست به دلیل بحران اوکراین، دعوت اندونزی برای شرکت در این اجلاس را که قرار است ۱۵ و ۱۶ ماه نوامبر جاری در جزیره بالی برگزار شود، پذیرفته است.

گفتنی است که اندونزی در خصوص جنگ اوکراین سیاست بیطرفانه ای را در پیش گرفته و از ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز برای شرکت در اجلاس سران گروه بیست دعوت کرده بود.

این در حالی است که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد: اگر پوتین در نشست گروه -۲۰ باشد، من در آن شرکت نمی‌کنم.

رئیس جمهور اوکراین گفت که در صورت حضور ولادیمیر پوتین، در این نشست در اندونزی شرکت نخواهد کرد.

زلنسکی گفت: موضع شخصی من و اوکراین این بود که اگر رهبر روسیه در این نشست شرکت داشته باشد، این تصمیم را اجرایی می کنم.

گفته های زلنسکی درحالیست که اوکراین در فهرست کشورهای گروه -۲۰ نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید