مرگ غیرمنتظره مقام ارشد روسیه در «خرسون»

کدخبر: ۵۳۳۶۴۶
اقتصادنیوز: رسانه‌های روسیه از مرگ کریل استرموسوف، معاون منطقه «خرسون» در یک سانحه رانندگی خبر دادند.
مرگ غیرمنتظره مقام ارشد روسیه در «خرسون»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رسانه‌ها عصر چهارشنبه به وقت تهران از مرگ یک مقام ارشد روسیه در «خرسون» در  تصادف رانندگی خبر دادند.

تیر اوکراین درباره ایران به سنگ خورد / پنتاگون ادعای اوکراین را تایید نکرد

خبرگزاری تاس گزارش داد، «کریل استرموسوف»، معاون فرماندار «خرسون»  روز چهارشنبه در یک تصادف  رانندگی جان باخت.

بر اساس این گزارش، پس از آزادسازی منطقه خرسون، استریموسوف یکی از سران آن شد و گذرنامه روسی دریافت کرد. وی به دلیل استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای انتشار اظهارات تند که آخرین آنها صبح چهارشنبه درست چند ساعت قبل از مرگش منتشر شد، به شدت معروف بود.

کریل استرموسوف چندی قبل گفت: «باید یک پایگاه نظامی روسی در منطقه ایجاد شود. ما این را  تقاضا می‌کنیم و این چیزی است که تمامی مردم منطقه می‌خواهند. این پایگاه ضروری و ضامن امنیت برای منطقه و ساکنانش است.»

روسیه ماه گذشته پس از برگزاری همه پرسی،  خرسون و سه منطقه دیگر را به خاک خود ضمیمه کرد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز مرگ این مقام روس را تایید کرد. به گزارش اسپوتنیک، استریموسوف در سانحه رانندگی جان خود را از دست داده است. مقام‌های روسیه اعلام کردند که علت این حادثه در دست بررسی است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  به تازگی اعلام کرد با توجه به افزایش درگیری‌ها در منطقه خرسون که ماه گذشته از اوکراین به روسیه الحاق شده است، غیرنظامیان این منطقه باید تخلیه شوند.

رئیس جمهور روسیه در دیدار با فعالان سیاسی حامی دولت گفت: «اکنون کسانی که در خرسون زندگی می‌کنند باید از این منطقه که تحت خطرناک‌ترین فعالیت‌های نظامی قرار گرفته تخلیه شوند زیرا غیرنظامیان نباید متحمل عذاب شوند.»

رئیس جمهور روسیه که کشورش از تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ۱۴۰۰)، عملیات نظامی ویژه در اوکراین را با هدف نازی‌زدایی و خلع سلاح کی‌یف به اجرا در آورد با اذعان به وجود مشکلاتی در اجرای طرح بسیج نیروهای ذخیره، وجود این مشکلات را «غیرقابل اجتناب» دانسته و گفت، عملیات اوکراین لزوم اعمال «اصلاحات» در نیروهای مسلح روسیه را نشان داد.

 در همین رابطه، وزارت دفاع روسیه به تازگی آغاز خدمت اجباری در فصل پاییز را آغاز کرده و طبق اعلام این وزارتخانه ۱۲۰ هزار نفر در سال جاری به خدمت اجباری فراخوانده می‌شوند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید