فوری/تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل

کدخبر: ۵۳۵۲۵۹
اقتصادنیوز: قطعنامه ضد ایرانی کانادا در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۷۹ رأی موافق، ۹۶ رأی مخالف و ممتنع به تصویب رسید.
فوری/تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل  روز چهارشنبه قطعنامه کانادا درباره «وضعیت حقوق بشر در ایران» را به تصویب رساند.

این قطعنامه که در آن ایران به تبعیض علیه اقلیت‌ها متهم شده عصر چهارشنبه به تصویب «کمیته مسائل اجتماعی، انسانی و فرهنگی» مجمع عمومی سازمان ملل، موسوم به کمیته سوم رسید.

منابع خبری گزارش داده‌اند این قطعنامه برای تصویب نهایی ماه آینده به مجمع عمومی ارسال خواهد شد. قطعنامه مذکور که توسط کانادا معرفی شده با ۷۹ رأی موافق، ۲۸ رأی مخالف و ۶۸ رأی ممتنع به تصویب رسیده بود.

این قطعنامه سال گذشته با ۷۸ رأی موافق، ۳۱ رأی مخالف و ۶۹ رأی ممتنع به تصویب رسیده بود. علی‌رغم تبلیغات حقوق بشری علیه ایران در ماه‌های گذشته، قطعنامه جاری تنها توانست یک رأی بیشتر به رأی سال گذشته اضافه کند.

قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت، انضباطی یا الزام‌آور نیستند و از آنها با عنوان تدابیر توصیه‌ای یاد می‌شود.

ادعاهای حقوق بشری کشورهای غربی به دلیل روش‌شناسی نادرست، اتخاذ استانداردهای دوگانه، غرض‌ورزی و عدم رعایت اصل بی‌طرفی، نادیده گرفتن فرهنگ بومی و سبک زندگی سایر اجتماعات و مداخله‌جویی‌ در امور داخلی کشورها مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این در واکنش به تصویب قطعنامه‌های مشابه تأکید کرده که رعایت حقوق بشر را از الزامات شرعی، قانونی و موضوعی در راستای منافع و امنیت ملی می‌داند و همواره به آن اهتمام ورزیده است.  تهران با وجود این، استفاده سیاسی و ابزاری از حقوق بشر توسط کشورهای غربی علیه خود را محکوم کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید