واکنش فرانسه به آزمایش موشک بالستیک از سوی کره شمالی

کدخبر: ۵۳۵۵۸۰
اقتصادنیوز: وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای که روی تارنمای خود منتشر کرد، آورده است: فرانسه به شدت پرتاب موشک بالستیک قاره پیما را در تاریخ ۱۸ نوامبر که به منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن ختم شد، محکوم می‌کند.
واکنش فرانسه به آزمایش موشک بالستیک از سوی کره شمالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دیپلمات فرانسوی روز جمعه اظهار داشت: این نقض جدید قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است که کره شمالی را از انجام هر نوع پرتاب موشک با فناوری‌های بالستیک را منع می‌کند.

نگرانی عمیق روسیه از اوضاع شبه جزیره کره

تارنمای روزنامه لو فیگارو گزارش داد، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه ادامه داد: این پرتاب یک اقدام تحریک‌آمیز جدید است که تهدیدی جدی برای ثبات و امنیت منطقه و امنیت بین‌المللی به شمار می‌رود.

وزارت امور خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای که روی تارنمای خود منتشر کرد، آورده است: فرانسه به شدت پرتاب موشک بالستیک قاره پیما را در تاریخ ۱۸ نوامبر که به منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن ختم شد، محکوم می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: فرانسه به ژاپن و جمهوری کره از همبستگی کامل خود در برابر این تحریک جدید کره شمالی اطمینان می‌دهد.

پافشاری اتحادیه اروپا برای ارائه تفسیر گمراه کننده از یک قطعنامه

بر اساس این بیانیه، فرانسه از کره شمالی می‌خواهد که بی‌درنگ به تعهدات خود عمل کند و روند ترک کامل، قابل راستی آزمایی و غیرقابل برگشت برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود را آغاز کند.

به گزارش ایرنا، ارتش کره جنوبی بامداد جمعه اعلام کرد کره شمالی بار دیگر یک موشک بالستیک پرتاب کرده است.

این دومین موشک بالستیک ارتش کره شمالی به شمار می‌رود که تنها در ۲۴ ساعت منتهی به زمان شلیک جدید، پرتاب شده است.

ارتش کره جنوبی بامداد پنجشنبه نیز اعلام کرده بود که کره شمالی یک موشک بالستیک را در سواحل شرقی خود شلیک کرد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد، کره شمالی یک موشک بالستیک کوتاه برد را به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرده است که به گفته این خبرگزاری اولین اقدام تحریک آمیز موشکی این کشور در یک هفته اخیر بوده است.

بر اساس این گزارش، این پرتاب اندکی پس از آن انجام شد که چو سون هوی، وزیر امور خارجه کره شمالی هشدار داده بود که در صورت ادامه مداخلات آمریکا در منطقه، پیونگ یانگ اقدامات نظامی شدیدتری انجام خواهد داد.

از دو هفته پیش تا کنون، کره‌شمالی در اعتراض به برگزاری رزمایش مشترک هوایی سئول و واشنگتن، ۳۶ فروند موشک کوتاه برد، میان برد و برد بلند بالستیک را به سمت دریای شرقی و دریای زرد شلیک کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید