سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

شوک اروپا به ایران /همنشینی اصلاح طلبان با اژه ای

کدخبر: ۵۳۶۳۴۷
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است
شوک اروپا به ایران /همنشینی اصلاح طلبان با اژه ای

به گزارش اقتصادنیوز، دنیای سیاست در روز گذشته شاهد حمله موشکی سپاه به مقر تروریست ها بود که واکنش هایی را در پی داشت.

واکنش ها به تصویب قطعنامه شورای حکام علیه ایران، نشست سران اصلاحات با اژه ای و شمخانی و قطع ارتباط پارلمان اروپا با ایران از دیگر خبرهای مهم 24 ساعته گذشته بودند که در این «بسته خبری اقتصادنیوز» به آنان اشاره شده است. 

توضیحات سردار سنایی‌راد درباره حمله سپاه پاسداران به مقر تروریست ها

حمله موشکی سپاه به مقر تروریست ها

روز گذشته روابط عمومی نیروی زمینی سپاه انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعیه ای از آغاز دور جدید حملات موشکی و پهپادی  به مقرها و مراکز باقی‌مانده گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضد ایرانی مستقر در شمال اقلیم عراق خبر داد. این حملات در نیمه شب روز دوشنبه رخ داد که در پی آن سپاه پاسداران 4 موشک به مقرهای کومله در کویسنجق در اربیل عراق شلیک کرد.

در واکنش به این حملات دولت اقلیم کردستان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن آن، از ایران خواست که به این حملات پایان دهد و تاکید کرد که ثبات به هیچ وجه از طریق خشونت محقق نخواهد شد.

همچنین فرمانده سنتکام نیز در بیانیه‌ای دور جدید حملات سپاه پاسداران را «غیرقانونی» تلقی کرده و آن را محکوم کرد و افزود که این حملات غیرنظامیان را به خطر اندخته، استقلال عراق را نقض کرده و امنیت و ثبات عراق و خاورمیانه را که به سختی به دست آمده است، به مخاطره می‌اندازد.

ستایشی: بساط این شرارت به زودی جمع خواهد شد/ قوه قضائیه علم خون‌خواهی زنان، کودکان را به دست گرفته است

در پی این موضوع ناصر کنعانی در نشست خبری روز گذشته خود ضمن تکرار موضع ایران در ارتباط با فعالیت گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب در نواحی مرزی دو کشور ایران و عراق گفت: گروه‌های تجزیه طلب و تروریستی که در خاک عراق و در منطقه اقلیم کردستان عراق هستند، قبل از اینکه امنیت ایران و امنیت شهروندان و مرزبانان ما را نقض کنند، با این اقدامات مسلحانه تروریستی حاکمیت عراق را نقض کرده‌اند.

محمدکاظم آل صادق، سفیر ایران در بغداد، ضمن رد حمله زمینی به مجموعه های مسلح در اقلیم کردستان عراق، خاطرنشان کرد که به دولت عراق و اقلیم کردستان مهلت ۱۰ روزه دادیم تا مجموعه های تروریستی مسلح را خلع سلاح کنند.

عواقب صدور قطعنامه علیه ایران

روز پنج شنبه، 26 آبان 1401 شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  قطعنامه‌ای را که خواستار همکاری ایران با نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل است به تصویب رساند.

روز گذشته ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به صدور قطعنامه شورای حکام گفت که ایران شفاف‌ترین برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای در مقایسه با میزان تأسیسات تحت نظارت آژانس در جهان و بیشترین بازرسی‌ها و راستی‌آزمایی را داشته است. وی همچنین اعلام کرد که در نخستین گام، چند اقدام در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت و اجرای آنها با حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در مجتمع‌های غنی سازی نطنز و فردو انجام شد.

همچنین عباس مقتدایی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از آمادگی ایران برای پاسخ به قطعنامه شورای حکام در قالب یک بسته از سوی شورای عالی امنیت ملی، وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی خبر داد.

دیدار بهزاد نبوی، مرعشی و صادقی با اژه‌ای و شمخانی/ علت چه بود؟

دیدار سران اصلاح طلب با شمخانی و اژه ای!

روز گذشته خبری در خصوص نشست هیات رئیسه جبهه اصلاحات ایران از جمله بهزاد نبوی، جواد امام، الیاس حضرتی، محمود صادقی و حسین مرعشی با رئیس قوه قضائیه و علی شمخانی منتشر شد. برخی تحلیل ها حکایت از آن دارد که  ناآرامی های اخیر در کشور سران اصلاح طلب و اصولگرا را گردهم آورده است و اصلاح طلبان پیشنهاداتی را درباره اداره بهتر کشور ارائه کردند.

پارلمان اروپا رابطه با ایران را قطع کرد

در این میان ادعای جدید آمریکا درباره حمله قریب الوقوع ایران به عربستان، اعتراضات در مهاباد و تعداد کشته های این شهر، قطع ارتباط پارلمان اروپا با ایران و شکایت از حسن روحانی از دیگر خبرهای مهم 24 ساعت اخیر بود. 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید