پیام «گوترش» به مناسبت درگذشت رئیس‌جمهور سابق چین

کدخبر: ۵۳۸۳۳۱
اقتصادنیوز: دبیر کل سازمان ملل با تسلیت درگذشت رئیس‌جمهور سابق چین اظهار کرد: او مدافع ثابت قدم تعامل بین المللی بود.
پیام «گوترش» به مناسبت درگذشت رئیس‌جمهور سابق چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در پیامی افزود: از شنیدن خبر درگذشت جیانگ زمین رئیس جمهور سابق چین، بسیار غمگین شدم. وی یک مدافع ثابت قدم تعامل بین المللی بود. دوران ریاست جمهوری وی با پیشرفت اقتصادی قابل توجه و پیوستن موفقیت آمیز چین به سازمان تجارت جهانی همراه بود.

رونمایی ارتش چین از پهپاد نظامی قاره پیما

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: در دوران جیانگ زمین، چین میزبان چهارمین کنفرانس جهانی زنان در سال ۱۹۹۵ بود و در سپتامبر سال ۲۰۰۰، او در اجلاس هزاره سازمان ملل متحد در نیویورک شرکت کرد.

گوترش تصریح کرد: هرگز صمیمیت و دوستی شخصی جیانگ زمین و همچنین همکاری بسیار خوب با او به عنوان نخست وزیر پرتغال، برای تضمین انتقال آرام قدرت از دولت ماکائو را به چین از یاد نمی برم.

رسانه چینی چاینا دیلی روز چهارشنبه از درگذشت «جیانگ زمین» رئیس جمهوری پیشین و دبیرکل اسبق حزب کمونیست این کشور در سن ۹۶ سالگی خبر داد.

به گزارش ایرنا، این رسانه چینی به نقل از کمیته مرکزی حزب کمونیست، علت فوت جیانگ زمین را سرطان خون اعلام کرد.

این سیاستمدار شناخته شده چین که در سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۳ (دو دوره متوالی) ریاست جمهوری چین را برعهده داشت، در شهر شانگهای درگذشت.

در سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ دبیرکلی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین نیز بر عهده جیانگ زمین قرارگرفت. وی در سال ۲۰۰۲ مقام خود به عنوان دبیرکل کمیته مرکزی را به هو جینتائو واگذار کرد.

جیانگ زمین در ۱۷ اوت ۱۹۲۶ در شهر یانگ ژو در چین متولد شد. اجدادش اهل دهکده‌ای به نام جیانگ بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید