واکنش طالبان به نگرانی کشورهای منطقه از اوضاع افغانستان

کدخبر: ۵۴۰۱۳۳
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان در واکنش به نگرانی کشورهای منطقه از اوضاع افغانستان ‌اظهار کرد: در حال حاضر هیچ گروه تروریستی در افغانستان حضور و فعالیت ندارد.
واکنش طالبان به نگرانی کشورهای منطقه از اوضاع افغانستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت امور داخله در یک نشست خبری در واکنش به نگرانی کشورهای منطقه از اوضاع افغانستان ‌گفت: در حال حاضر هیچ گروه تروریستی در افغانستان حضور و فعالیت ندارد.

پاسخ صریح گرجستان به اوکراین / کمک نظامی نمی‌کنیم

خبرگزاری آوا گزارش داد، عبدالنافع تکور  در واکنش به نگرانی کشورهای منطقه از اوضاع افغانستان می‌گوید، در حال حاضر هیچ گروه تروریستی در افغانستان حضور و فعالیت ندارد.

این در حالی است که دفتر خدمات تحقیقاتی کنگره آمریکا با اظهار اینکه ۴ هزار تروریست داعشی در افغانستان حضور دارند، درباره توانایی طالبان برای مقابله با آنها ابراز تردید کرده است.

سپاه پاسداران اطلاعیه داد / درخواست فوری از قوه قضائیه

دفتر خدمات تحقیقاتی کنگره آمریکا در گزارشی تازه نوشته است با وجود مقابله طالبان با گروه های تروریستی، صفوف داعش خراسان به ۴۰۰۰ جنگجو افزایش یافته است و این گروه مسئولیت تعدادی از حملات بزرگ در سال ۲۰۲۲ را نیز بر عهده گرفته است.

این نهاد تحقیقاتی وابسته به کنگره آمریکا در ادامه پاکستان را "مهم‌ترین" همسایه افغانستان دانست که "دهه‌ها نقش فعال و به گفته بسیاری بی‌ثبات‌کننده در امور افغانستان داشته" دانسته است.

تکور همچنین مبارزه این وزارت با کشت و قاچاق مواد مخدر را جدی عنوان کرد: پلیس در دو ماه گذشته ۳۸ کارخانه مواد مخدر را در سراسر کشور تخریب کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید