ریاست دیوان محاسبات، به یاران قالیباف می رسد؟ /لیست کاندیداها مشخص شد

کدخبر: ۵۴۲۴۸۳
با خالی شدن جایگاه ریاست کرسی دیوان محاسبات، طیف قالیباف در حال برنامه‌ریزی جدی برای تصاحب این جایگاه مهم نظارتی است
ریاست دیوان محاسبات، به یاران قالیباف می رسد؟ /لیست کاندیداها مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه اعتماد نوشت:

طیف محمدباقر قالیباف در مجلس یازدهم بعد از آنکه در ابتدای ورود به این دوره مجلس، ریاست دیوان محاسبات را به مهرداد بذرپاش واگذار کردند، این‌بار با خالی شدن جایگاه ریاست در این نهاد مهم نظارتی خیز بلندی برای تصاحب حتمی آن برداشتند.

در شرایط فعلی دیوان محاسبات برای قالیبافی‌ها اهمیت ویژه‌ای یافته چرا که وضعیت مرکز پژوهش‌ها تحت مدیریت فعلی بابک نگاهداری، نیز مورد انتقاد درون و برون پارلمان است. در نتیجه به دست آوردن دیوان محاسبات به عنوان یکی از ارکان مهم دیگر مجلس در کنار مرکز پژوهش‌ها می‌تواند دستاوردهای سیاسی برای این جریان داشته باشد. 

 در شرایط فعلی، مواردی از قبیل تسریع در ارایه گزارش‌های تفریغ بودجه سالانه و کاهش زمان ارسال این گزارش 6 ماه زودتر از موعد مقرر قانونی، در کنار تدوین گزارش ارزیابی عملکرد برنامه توسعه ششم و ارسال گزارش‌های تفریغ دو ماهه به مجلس دیوان را در وضعیتی قرار داده که ریاست آن برای طیف قالیباف  اهمیت پیدا کرده است. شاید همین انگیزه باعث شده که دو معاون از سه معاون قالیباف در مجلس برای این جایگاه کاندیدا شوند.

پژمان پشمچی‌زاده معاون نظارت و بهزاد پورسید معاون قوانین رییس مجلس هر دو برای تصدی این جایگاه ثبت‌نام کردند. علاوه بر این دو معاون، محسن پیرهادی از چهره‌های نزدیک به قالیباف در مجلس یازدهم نیز برای کاندیداتوری ثبت‌نام کرده است. همچنین احمدعلی دستغیب مشاور قالیباف نیز برای ریاست دیوان کاندیدا شده است.

بنابراین حداقل 4 گزینه از طیف قالیباف، کاندیدا شده‌اند تا اگر هر یک در ارزیابی فضای نمایندگان شانسی برای رای‌آوری در صحن مجلس نداشتند، دیگری بتواند کار تصاحب قالیبافی‌ها بر ریاست دیوان محاسبات را نهایی کند. 

به جز طیف قالیباف اما برخی نمایندگان نیز سودای رسیدن به این جایگاه را دارند. رحیم زارع، نماینده سه دوره مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات یکی از افرادی است که برای این جایگاه ثبت‌نام کرده است.

به جز این دو گروه اما در بدنه خود دیوان نیز افرادی سودای ریاست دارند. کیومرث داودی، معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی و معاون فنی و حسابرسی و سعید بیت عفری، معاون امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات نیز کاندیدای ریاست دیوان محاسبات هستند. علاوه بر این علی کامیار، دادستان فعلی دیوان محاسبات که برای همین جایگاه نیز پیش از این از صحن مجلس رای گرفته، برای انتخابات ریاست این جایگاه ثبت‌نام کرده است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید