تایید سفیر جدید دولت بایدن در روسیه از سوی سنا

کدخبر: ۵۴۳۴۲۴
اقتصادنیوز: سنای آمریکا سفیر جدید دولت بایدن در روسیه را تایید کرد.
تایید سفیر جدید دولت بایدن در روسیه از سوی سنا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سنای آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی لین تریسی را به عنوان سفیر جدید این کشور در روسیه تایید کرد.

تایید سفیر جدید دولت بایدن در روسیه از سوی سنا،  همزمان با ورود  ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین  به واشنگتن انجام می شود.

تریسی این سمت دیپلماتیک را در دوره ای از روابط تیره میان و روسیه به عهده خواهد گرفت. 

ارتباطات میان مسکو و واشنگتن به بالاترین سطوح دولتی و تنها در مورد حساس ترین موضوعات محدود شده است. 
 ۹۳ قانون گذار آمریکای در سنا به تریسی رای موافق و دو نفر به وی رای منفی دادند. سناتور رند پل و مایک لی از جمله مخالفان سفید جدید آمریکا هستند. 

 چارلز شومر، رهبر اکثریت سنا، پیش از رای گیری در مجلس سنا گفت: تریسی، که پیش از این به عنوان سفیر آمریکا در ارمنستان خدمت می‌کرد، وظیفه دارد در مقابل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بایستد.

کاخ سفید اعلام کرده بود  لین ام. تریسی از اوهایو یکی از اعضای ارشد بخش خدمات خارجی به عنوان سفیر فوق العاده و تام الاختیار آمریکا در فدراسیون روسیه به سنا معرفی می شود.

جو بایدن تریسی را به عنوان سفیر جدید در روسیه به جای "جان سالیوان" که توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ منصوب شده بود، معرفی کرد.

تریسی در حال حاضر به عنوان سفیر آمریکا در ارمنستان فعالیت می کند. او قبل از سمت فعلی خود به عنوان مشاور ارشد برای روسیه در دفتر امور اروپا و اوراسیا وزارت امور خارجه آمریکا کار می کرد.

تریسی مدرک لیسانس خود را در رشته مطالعات شوروی از دانشگاه جورجیا و مدرک دکتری حقوق را از دانشگاه آکرون در اوهایو دریافت کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید