فرمانده سنتکام:

داعش به لحاظ منطقه‌ای شکست خورده،اما همچنان تهدیدآمیز است

کدخبر: ۵۴۳۸۰۱
اقتصادنیوز: ژنرال آمریکایی گفت که آمریکا برای آرام کردن ترکیه هرکاری را می تواند انجام دهد و پرهیز ترکیه از حمله به شمال سوریه ضروری است.
داعش به لحاظ منطقه‌ای شکست خورده،اما همچنان تهدیدآمیز است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ژنرال مایکل کوریلا فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) جمعه شب درخصوص عملیات نظامی ترکیه در سوریه گفت: من فوق العاده نگران هستم، چرا که این امر می تواند ثبات منطقه را برهم بزند و نیروهای قسد را که متحد ما هستند ، در حفاظت از زندان ها تضعیف کند.

نسخه پیچی ماکرون برای حل مشکلات خاورمیانه

وی همچنین فاش کرد که نیروهای دمکراتیک کرد سوریه (قسد) اداره ۲۸ زندان در شمال سوریه بر عهده دارند.

وی با بیان این که "نیروهای آمریکا به همکاری با قسد برای زیر فشار قرار دادن گروهک داعش ادامه می دهند"، اضافه کرد: داعش به لحاظ منطقه ای شکست خورده است و دیگر نمی تواند منطقه وسیعی را اشغال کند، اما با این وجود همچنان تهدیدآمیز است.

ژنرال آمریکایی همچنین گفت که آمریکا برای آرام کردن ترکیه هرکاری را می تواند انجام دهد و پرهیز ترکیه از حمله به شمال سوریه ضروری است.

تماس مخفی «نتانیاهو» با «بن سلمان»

سنتکام دو روز پیش از وقوع سه حمله با بالگرد در شرق سوریه خبر داد و مدعی شد که ۶ تن از اعضای گروهک تروریستی داعش را دستگیر کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت که متحد و شرکای آمریکا، یک نعمت بزرگ برای ملت ما در مقابله با رقبایی مانند چین و روسیه است.

ژنرال آمریکایی افزود: سه کارگروه جدید در منطقه خاورمیانه شامل کارگروه ۵۹، ۹۹ و ۳۹ بصورت خلاقانه کار می کنند و واحدهای نظامی زمینی، دریایی و زمینی در خلیج فارس را تشکیل می دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید