دستگیری یک عامل انتحاری در عراق

کدخبر: ۵۴۴۰۱۵
اقتصادنیوز: منابع امنیتی عراق از دستگیری یک عامل انتحاری که قصد هدف قرار دادن یکی از فرماندهان حشد الشعبی در در عراق را داشت، خبر دادند.
دستگیری یک عامل انتحاری در عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نیروهای دستگاه امنیت ملی عراق یک عامل انتحاری که قصد هدف قرار دادن یکی از فرماندهان الحشد الشعبی در دیالی (شمال شرقی عراق) را داشت، بازداشت کردند.

ماجرای ربوده شدن ۲ کودک افغانستانی از زبان پدرشان+فیلم

در این رابطه، مرکز اطلاع رسانی دستگاه امنیت ملی عراق تأکید کرد که انتحاری بازداشت شده، سعی داشت یکی از فرماندهان الحشد الشعبی را در دیالی هدف قرار دهد.

سازمان امنیت امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در ادامه سلسله عملیات منحصر به فرد و ضربات دردناک سرویس امنیت ملی عراق علیه بقایای گروهک‌های تروریستی داعش و بر اساس اطلاعات دقیق اطلاعاتی، یگان اطلاع‌رسانی استان دیالی موفق شد با انجام یک کمین مستحکم، یک بمب گذار انتحاری را که قصد داشت خود را منفجر کند و یکی از فرماندهان الحشد را در استان دیالی هدف قرار دهد».
در ادامه این بیانیه آمده است که «اما هشیاری نیروهای امنیت ملی عراق با دستگیری عامل انحاری، مانع از انجام این عملیات جنایتکارانه شد».
دستگاه امنیت ملی عراق تأکید کرد که عملیات اطلاعاتی و عملیات خود برای تعقیب عناصر تروریستی داعش تا تحقق ثبات و امنیت در این کشور ادامه خواهد داشت.
هفته پیش، عناصر تروریستی داعش با حمله به روستایی در دیالی، ۶ نفر از غیرنظامیان عراقی را کشتند.
صبح روز دوشنبه گذشته نیز کاروان پلیس فدرال عراق در منطقه الحویجه در جنوب غربی کرکوک با یک دستگاه تله انفجاری هدف قرار گرفت . در این حادثه تروریستی، ۹ کشته و یک تن دیگر زخمی شدند.
عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد گروهی که یک سوم خاک این کشور را اشغال کرده بود، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید