تماس مخفیانه زلنسکی با یک مقام آمریکایی

کدخبر: ۵۴۵۲۹۵
اقتصادنیوز: زلنسکی در تماس پنهان با رهبر اقلیت سنای آمریکا تلاش کرد او را ترغیب کند که درآمدهای ناشی از دارایی های ضبط شده ثروتمندان روس شامل قایق های تفریحی و اقامتگاه های گرانبها برای کمک به بازسای ویرانی های جنگ اوکراین هزینه شود.
تماس مخفیانه زلنسکی با یک مقام آمریکایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پیش از سفر به واشنگتن برای تقویت حمایت از کشورش، در تماس تلفنی محرمانه با میچ مک کانل رهبر اقلیت سنای آمریکا، خواستار حمایت از مصوبه دستیابی کشورش به دارایی های ثروتمندان روس هوادار مسکو، شده است.

آخرین کمک نظامی انگلیس به اوکراین در 2022

یک تارنمای آمریکایی گزارش داد، کنگره ایالات متحده پس از دیدار هفته گذشته زلنسکی از این کشور، قانون اجازه دسترسی کی یف به دارایی های توقیف شده ثروتمندان بانفوذ روس هوادار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را که تحت تحریم قرار گرفته اند، تصویب کرد.

پیتسبورگ پست گازت با استناد به سه منبع که می خواستند ناشناس بمانند، می افزاید: شاید تصویب این ماده قانونی با تماس تلفنی پنهانی زلنسکی با مک کانل یک روز پیش از دیدار از کاخ سفید و سخنرانی در کنگره، ارتباط داشته باشد.

به گفته این منابع، زلنسکی در این تماس تلاش کرد مک کانل را ترغیب کند که درآمدهای ناشی از دارایی های ضبط شده ثروتمندان روس شامل قایق های تفریحی و اقامتگاه های گرانبها برای کمک به بازسای ویرانی های جنگ اوکراین هزینه شود.

دولت آمریکا از ابتدای جنگ اوکراین تاکنون حدود ۲۲ میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار این کشور قرار داده است. انگلیس که در سال ۲۰۲۲ میلادی ۲.۳ میلیارد پوند به اوکراین کمک کرد، هم زمان با ارسال کمک‌های تسلیحاتی جدید به اوکراین اعلام کرد که در ۲۰۲۳ حدود ۲.۳ میلیارد پوند (۲.۷۷ میلیارد دلار) دیگر به کی‌یف کمک خواهد کرد.

جیک سالیوان به دیدار نتانیاهو می‌رود

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو-کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

به گزارش ایرنا، ینس استولتنبرگ روز جمعه در گفت وگو با خبرگزاری آلمان به متحدان ناتو گفت اطمینان یافت از پیروزی اوکراین و شکست خوردن ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، در راستای منافع امنیتی همه ماست.

ناتو و متحدانش از زمان شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین در فوریه، کمک های نظامی سخاوتمندانه ای را در اختیار این کشور قرار داده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید