هرتزوگ تهدید کرد/ اسرائیل محکوم به نابودی نیست!

کدخبر: ۵۴۵۵۳۹
هرتزوگ گفت: هیچکس این حق را ندارد که طوری رفتار یا صحبت کند که انگار اسرائیل محکوم به فنا و نابودی است.
هرتزوگ تهدید کرد/ اسرائیل محکوم به نابودی نیست!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از آی ۲۴، اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی در سخنانی به دنبال ادای سوگند کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی در این باره اظهار کرد: روز گذشته با کابینه جدید صحبت و تاکید کردم که وظیفه آنها تلاش برای همه بدون استثنا است.

وی ادامه داد: هیچکس این حق را ندارد که طوری رفتار یا صحبت کند که انگار اسرائیل محکوم به فنا و نابودی است.

گفتنی است «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر مکلف رژیم صهیونیستی اواخر روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که موفق به تشکیل کابینه ائتلافی شده است و زمینه را برای بازگشت به قدرت به عنوان رئیس راست‌گراترین کابینه تل آویو فراهم کرده است.

تشکیل کابینه جدید تل آویو پس از هفته‌ها مذاکره و با دشواری انجام شد، چون بسیاری از متحدان نتانیاهو در کابینه او خواستار سهم بیشتری از قدرت بودند. تاریخ ادای سوگند نتانیاهو هنوز اعلام نشده است.

نتانیاهو حتی در صورت موفقیت در تشکیل کابینه کار دشواری را پیش رو دارد. او ریاست ائتلافی را بر عهده خواهد داشت که تحت سلطه شرکای راست افراطی است و شرکای او خواستار تغییرات چشمگیر هستند که این تغییرات می‌تواند بسیاری از اسرائیلی‌ها را ناراضی کند. همچنین کابینه تندرو نتانیاهو خطر درگیری با فلسطینی‌ها را افزایش خواهد داد.

در کابینه نتانیاهو، «ایتامار بن گویر»، که زمانی به اتهام تحریک نژادپرستی و حمایت از یک سازمان تروریستی محکوم شده بود، به عنوان وزیر امنیت منصوب شده است. همچنین معاون او، «بزالل اسموتریچ»، از رهبران شهرک نشینان کرانه باختری معتقد است باید کرانه باختری به دیگر مناطق ضمیمه شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید