آمریکا به عهد خود وفا کرد / بی‌توجهی اوکراین به هشدار مسکو

کدخبر: ۵۴۶۵۳۹
اقتصادنیوز: آمریکا ماه گذشته میلادی بسته جدید کمک نظامی ۱.۸۵ میلیارد دلاری به اوکراین را که شامل انتقال سامانه دفاع ضدهوایی پاتریوت است، تصویب کرد و وزیر خارجه اوکراین از آغاز آماده‌سازی برای انتقال این سامانه به کی‌یف خبر داد.
آمریکا به عهد خود وفا کرد / بی‌توجهی اوکراین به هشدار مسکو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت که آماده‌سازی برای انتقال سامانه پاتریوت آمریکا به این کشور آغاز شده است.

پوتین یک فرمان جدید صادر کرد

خبرگزاری تاس گزارش داد، دمیتری کولبا چهارشنبه گفت: انتظار داریم پاتریوت در مدت کوتاهی مستقر شود. آماده‌سازی برای انتقال این سامانه از مدتی قبل شروع شده است.

آمریکا ماه گذشته میلادی بسته جدید کمک نظامی ۱.۸۵ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد. این بسته شامل انتقال سامانه دفاع ضدهوایی پاتریوت است.

مسکو بارها نسبت به انتقال چنین سامانه‌هایی به اوکراین هشدار داده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از اعلام آمریکا مبنی بر ارسال سامانه‌های موشکی پاتریوت به اوکراین اعلام کرد که ارسال این سامانه جنگ را طولانی خواهد کرد.

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین چندی پیش اعلام کرد که سامانه پاتریوت به عنوان هدف مشروع برای نیروهای مسلح روسیه تلقی خواهد شد.

بسته مشکوک حاوی ماده ناشناس در سفارت روسیه

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در سفر اخیر خود به واشنگتن از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درخواست دریافت موشک‌های موسوم به ای.تی.ای.سی.ام.اس (ATACMS) با برد ۳۰۰ کیلومتر کرده بود، اما کاخ سفید با این درخواست مخالفت کرد.

پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که دولت بایدن ارائه این تسلیحات به اوکراین را بسیار تحریک‌آمیز می‌داند و معتقد است این تسلیحات می‌تواند روسیه را تحریک کرده و جنگ در اوکراین را تشدید کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید