موضع ترکیه درباره تمدید آتش بس در اوکراین

کدخبر: ۵۴۷۱۲۵
اقتصادنیوز: سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه نسبت به آتش بس اعلامی از سوی روسیه در اوکراین ابراز امیدواری کرد.
موضع ترکیه درباره تمدید آتش بس در اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری ترکیه نسبت به تمدید آتش بس اعلامی از سوی روسیه در خطوط درگیری در اوکراین ابراز امیدواری کرد.

واشنگتن، طالبان را مجازات می‌کند / ارائه بسته‌های پیشنهادی تحریمی ازسوی آمریکا

روسیا الیوم گزارش داد، ابراهیم کالین گفت: از دیدگاه ما آتش بس نباد ۳۶ ساعت باشد بلکه باید طولانی تر باشد. هنوز تصمیم یکپارچه ای بین طرف ها پیرامون این موضوع اتخاذ نشده و این نشانگر بحرانی است که طرف های بحران با آن دست و پنجه نرم می کنند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه گفت که این کشور علیرغم نقض مکرر آتش بس مربوط به کریسمس از سوی اوکراین، به این آتش بس پایبند بوده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در جریان درگیری های شبانه روز گذشته با نیروهای اوکراینی، موارد مکرری از نقض آتش بس کریسمس از سوی نیروهای اوکراینی مشاهده شد.

وزارت دفاع روسیه امروز شنبه در گزارش روزانه خود آخرین ارزیابی از تحولات میدان نبرد با اوکراین را به شرح زیر اعلام کرد: از ساعت ۱۲ ظهر روز ۶ ژانویه به وقت مسکو، نیروهای روسی آتش بس را در سراسر خط مرزی در منطقه عملیات ویژه نظامی رعایت کرده اند. با این حال در نقطه مقابل، نیروهای اوکراینی بدون توجه به آتش بس، به گلوله باران مناطق مسکونی و مواضع روسیه ادامه داده اند.

واکنش اتحادیه اروپا به اجرای حکم اعدام ۲ محکومِ حوادث اخیر

«مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه روز جمعه درپیامی توییتری از پیشنهاد آتش بس یکجانبه از سوی روسیه در خصوص درگیری‌ها دراوکرانی استقبال کرده بود.

در پیام توییتری معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در این خصوص آمده است: آتش بس ۳۶ ساعته روسیه که از ظهر امروز در اوکراین آغاز شد، یک خبر خوب است. این آتش بس فرصتی را برای ارسال کمک‌های ضروری به افرادی که به دلیل درگیری‌های شدید قادر به دسترسی به آنها نبوده ایم، فراهم می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک