اقدام نظامی جدید دولت سریلانکا / ارتش کوچک می‌شود

کدخبر: ۵۴۸۴۲۴
اقتصادنیوز: دولت سریلانکا در نظر دارد تا اندازه نیروهای نظامی خود را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد.
اقدام نظامی جدید دولت سریلانکا / ارتش کوچک می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، دولت سریلانکا به منظور مدیریت هزینه های خود، ارتش این کشور را به یک سوم کاهش داد.

آیا چین و آمریکا در 2027 وارد درگیری نظامی می‌شوند؟

رویترز گزارش داد، وزارت دفاع سریلانکا روز جمعه اعلام کرد که این کشور درصدد است تا اندازه نیروهای ارتش خود را به شدت کاهش دهد. بنا به اعلام وزارت دفاع سریلانکا، این کشور در میانه مواجهه با بدترین بحران اقتصادی چند دهه اخیر، سعی در کاهش هزینه های جاری خود دارد.

وزیر دفاع سریلانکا در این باره گفت که دولت به دلیل بحران مالی، تعداد کارکنان ارتش را تا سال آینده به ۱۳۵ هزار نفر و تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۰ هزار نفر کاهش خواهد داد.

این مقام دولت سریلانکا، هدف از این اقدام را ایجاد یک نیروی دفاعی سالم و متعادل از نظر فنی و تاکتیکی تا سال ۲۰۳۰ عنوان کرد.

داده های بانک جهانی نشان می دهد که شمار نیروهای مسلح سریلانکا بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ به رقم بی سابقه ۳۱۷ هزار نفر رسید.

پاسخ امیرعبداللهیان به سوالی درباره نقش عربستان در وقایع اخیر

بر اساس داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده کلمبو (CCPI) تورم سریلانکا در ماه جولای برای دهمین ماه متوالی به رکورد ۶۰.۸ درصد رسید، در حالی که روپیه سریلانکا بیش از نیمی از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا در سال جاری از دست داده است.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل تخمین می‌زند که از هر شش خانواده سریلانکایی، پنج خانواده مجبور به خرید مواد غذایی با کیفیت پایین، کمتر خوردن یا در برخی موارد به طور کلی وعده‌های غذایی خود را حذف کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید