دبیرکل ناتو: پوتین باید درک کند نمی‌تواند پیروز جنگ باشد

کدخبر: ۵۴۹۶۱۵
اقتصادنیوز: معاون دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز در سخنانی اعلام کرد: برای درگیری طولانی در اوکراین آمادگی داشته باشید.
دبیرکل ناتو: پوتین باید درک کند نمی‌تواند پیروز جنگ باشد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «میرچا جوآنا» (Mircea Geoana) معاون دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: کشورهای ناتو باید برای اوکراین و بالا بردن توان دفاعی خود تولید تسلیحات را افزایش دهند.

سه محور گفتگوی مهم رئیس‌جمهور تونس با وزیران خارجه و کشور ایتالیا

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، معاون دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این خصوص ادامه داد: برای درگیری طولانی در اوکراین آمادگی داشته باشید. ما هیچ نشانه‌ ای نداریم که اهداف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تغییر کرده است. بنابراین باید برای مدت طولانی آماده باشیم. سال ۲۰۲۳ سال سختی خواهد بود و باید تا زمانیکه این جنگ طول بکشد از اوکراین حمایت کنیم.

در همین رابطه، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هم ساعاتی پیش در سخنانی ادعا کرد: پوتین هیچ نشانه ای از آمادگی برای صلح در اوکراین نشان نمی دهد، اما باید درک کند که نمی تواند در میدان جنگ پیروز شود! اکنون یک لحظه کلیدی در درگیری اوکراین به شمار می رود. اعضای ناتو در حال مذاکره برای ارسال تانک و سایر تسلیحات مدرن به کی یف هستند.

وی در روزهای پیش هم در این باره گفته بود: به زودی تسلیحات سنگین بیشتری در اختیار اوکراین قرار خواهیم داد. جنگ در اوکراین در مقطع حساسی قرار دارد و سلاح‌ هایی که پیروزی را به ارمغان می‌ آورند باید برای کی یف ارسال شوند.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید