تردید شولتس در ارسال تانک‌های جنگی لئوپارد به اوکراین

کدخبر: ۵۴۹۶۲۳
اقتصادنیوز: صدر اعظم آلمان در نشست اقتصاد جهانی در سوئیس نسبت به ارسال تانک‌های لئوپارد با تردید صحبت کرد و گفت، نباید جنگ اوکراین را به درگیری ناتو با روسیه تبدیل کنیم.
تردید شولتس در ارسال تانک‌های جنگی لئوپارد به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان، روز چهارشنبه متعهد شد که از اوکراین حمایت نظامی بیشتری کند، اما در مورد تحویل تانک‌های جنگی لئوپارد اظهار تردید کرد.

آناتولی گزارش داد، وی طی سخنرانی در نشست سالانه جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: ما سلاح‌های زیادی به اوکراین دادیم که بسیار مهم هستند و تا زمانی که لازم باشد از کی یف حمایت خواهیم کرد.

شولتز در حاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا دولت او تانک‌های جنگی لئوپارد ساخت آلمان را به اوکراین می فرستد، با لحنی محافظه‌کاران صحبت کرد.

وی گفت: اوکراینی‌ها می‌توانند به حمایت ما برای نبرد شجاعانه تکیه کنند، اما واضح است که ما از تبدیل شدن این جنگ به جنگ بین روسیه و ناتو جلوگیری خواهیم کرد.

شولتز بار دیگر تاکید کرد که آلمان به صورت یکجانبه عمل نخواهد کرد و از نزدیک با ایالات متحده و دیگر شرکا در زمینه حمایت نظامی از اوکراین همکاری خواهد داشت.

با وجود درخواست‌های مکرر متحدان غربی کی‌یف، دولت آلمان در ارسال تانک‌های جنگی لئوپارد به اوکراین مخالف است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید