ژاپن و فیلیپین 7 قرارداد کلیدی امضا می‌کنند

کدخبر: ۵۵۳۷۰۲
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهوری فیلیپین قرار است برای سفری پنج روزه راهی توکیو شود.
ژاپن و فیلیپین 7 قرارداد کلیدی امضا می‌کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فردیناند مارکوس جی. آر رییس جمهوری فیلیپین، قرار است به منظور سفری پنج روزه و رسمی که از روز چهارشنبه هفته جاری آغاز می‌شود، راهی توکیو پایتخت ژاپن شود.

نتایج نظرسنجی‌ها در آمریکا درباره عملکرد بایدن و ترامپ

ژاپن تایمز گزارش داد، توکیو و مانیل قرار است در جریان سفر رییس جمهوری فیلیپین به توکیو، هفت قرارداد کلیدی را امضا کنند که به تقویت شراکت استراتژیک آنها در حوزه‌های همکاری‌های اقتصادی و نظامی منجر خواهد شد.

در جریان سفر رسمی مارکوس به توکیو، وی قرار است در ضیافت شام کاری با فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در روز پنجشنبه حضور یابد.

مارکوس را در این سفر چندین نفر از اعضای کلیدی کابینه و هیاتی بزرگ از بازرگانان همراهی می‌کنند.

این دومین دیدار رو در روی رهبران دو کشور در پنج ماه گذشته است. پیشتر کیشیدا و مارکوس در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار کرده بودند.

هر دو کشور بدنبال تقویت همکاری‌های امنیتی خود هستند.

وعده عراق برای پرداخت قریب الوقوع مطالبات شرکت‌های ایرانی

براساس این گزارش، در جریان سفر مارکوس جی. آر به توکیو قرار است توافقاتی در خصوص آموزش ارتش فیلیپین توسط نیروهای دفاعی ژاپن، همکاری‌های امنیتی در حوزه دریانوردی و کمک‌های بیشتر اقتصادی ژاپن به فیلیپین انجام شود.

دولت مارکوس در فیلیپین، سیاست آشتی‌جویانه مانیل با چین را کنار گذاشته و تمرکز خود را بر روی روابط امنیتی با آمریکا قرار داده است. قرار است برای اولین بار طی هفت سال گذشته، نشست وزرای امور خارجه و دفاع فیلیپین و آمریکا موسوم به گفت‌وگوهای بعلاوه ۲، برگزار شود.

در سایه این اقدامات، دولت ژاپن هم تمایل دارد تا به منظور حفظ بازدارندگی خود برابر چین، روابط خود را با مانیل تقویت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید