فوری/بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران / دو وزیر تحریم شدند

کدخبر: ۵۵۶۵۵۳
اتحادیه اروپا ۳۲ مقام جمهوری اسلامی ایران از جمله وزیر ارشاد و وزیر آموزش و پرورش را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.
فوری/بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران / دو وزیر تحریم شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، منابع خبری گزارش داده‌اند اتحادیه اروپا ۳۲ فرد و ۲ نهاد ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار گرفته از آنچه «استفاده گسترده و نامتناسب از زور» علیه «معترضان غیرخشونت‌آمیز» خوانده شده انتقاد شده است.

در فهرستی که اتحادیه اروپا منتشر کرده نام «محمد مهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «یوسف نوری»، وزیر آموزش و پرورش دیده می‌شوند.

اقدام جدید اروپا علیه ایران/ تحریم های جدید در راه است؟

ولی اسماعیلی، احمد نادری، زهره الهیان، احمد امیرآبادی فراهانی، حسین جلالی و سیدنظام‌الدین موسوی نیز از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند که در این فهرست قرار گرفته‌اند. 

«بنیاد تعاون فراجا» و «پژوهشگاه علوم انتظامی» دو نهادی هستند که تحریم شده‌اند.

پیش از این منابع خبری گزارش داده‌اند اتحادیه اروپا قرار است ۷ نهاد ایرانی را هم به بهانه آنچه «دخالت ایران در جنگ اوکراین» خوانده شده در فهرست تحریم قرار داده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این اتهامات اوکراین و کشورهای غربی در خصوص تحویل پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده است.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا که به شرط عدم افشای نام با پایگاه آکسیوس گفت‌وگو می‌کرد گفت بسته تحریم‌ها روز چهارشنبه رسماً در نشست کمیسیون اروپا تحویل نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد.

از جمله نهادیی که قرار است تحریم شود «نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» است که بروکسل مدعی شده در تحویل پهپاد به روسیه و آموزش اپراتورهای روسیه‌ای نقض داشته است. سازمان تحقیقات و خودکفایی سپاه نهاد دیگری است که در این فهرست قرار خواهد گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید