ادعای بلینکن درباره مذاکرات برجام/ توپ داخل زمین تهران انداخته شد

کدخبر: ۵۵۶۷۷۲
وزیر خارجه آمریکا گفت: باور داریم که موثرترین و پایدارترین راه رسیدگی به چالش برنامه هسته‌ای، دیپلماسی است.
ادعای بلینکن درباره مذاکرات برجام/ توپ داخل زمین تهران انداخته شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با انداختن توپ مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران به زمین تهران، گفت که به باور واشنگتن، همچنان موثرترین راه برای رسیدگی به این موضوع، دیپلماسی است.

بلینکن در جریان سفر به آتن گفت: همچنان باور داریم که موثرترین و پایدارترین راه رسیدگی به چالش برنامه هسته‌ای، دیپلماسی است.

تو‌‌قیف شناور حامل ‌سلاح ‌آمریکا‌یی در خلیج فارس+ جزئیات

وی مدعی شد: اما در حال حاضر، این تلاش‌ها به تعویق افتاده چون به بیان ساده، ایران به طور معنادار و جدی، تعامل نمی‌کند!

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: اما برای پیشبرد دیپلماسی، در همیشه باز بوده و تا اندازه زیادی به گفتار و رفتار ایران و اینکه آیا در مذاکرات مشارکت می‌کند یا نه، بستگی دارد.

واکنش اولیانوف به منفی‌بافی بورل درباره برجام

اظهارات و ادعاهای بلینکن در حالی مطرح شده که وبگاه آمریکایی بلومبرگ به‌تازگی به نقل از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای ادعا کرد که در ایران اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۸۴ درصد شناسایی شده است.

در این گزارش به نقل از دو دیپلمات بلندپایه غربی ادعا شده که بازرسان آژانس بین‌المللی اتمی در ایران هفته گذشته مقادیری از اورانیوم غنی‌شده کشف کردند که کمی کمتر از میزان مورد نیاز برای تولید یک سلاح هسته‌ای است.

آژانس در نخستین واکنش به این گزارش در توییتر نوشت: آژانس از گزارش‌های اخیر رسانه‌ها در رابطه با سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران آگاه است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نتایج فعالیت‌های راستی‌آزمایی اخیر با ایران گفتگو می‌کند و در صورت لزوم به شورای حکام آژانس اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

بهروز کمالوندی، معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، با ذکر این نکته که مطالب منتشر شده در بلومبرگ با هدف سیاه نمایی و تحریف حقایق صورت گرفته است، گفت: مایه تأسف است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان به عنوان ابزار سیاسی برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک