بایدن: مسکو قصد استفاده از سلاح اتمی را ندارد

ادعای جدید آمریکا درباره پهپادهای ایرانی /کمک های مرگبار به روسیه، اشتباه محاسباتی برای چین است

کدخبر: ۵۵۷۱۲۰
معاون سخنگوی پنتاگون طی نشست خبری درباره مسائل مختلفی از جمله روابط نظامی ایران و روسیه، همکاری چین با روسیه در جنگ اوکراین و تعلیق مشارکت مسکو در معاهده استارت جدید صحبت کرد.
ادعای جدید آمریکا درباره پهپادهای ایرانی /کمک های مرگبار به روسیه، اشتباه محاسباتی برای چین است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «سابرینا سینگ» معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه چهارشنبه با حضور در نشست خبری روزانه، به سوالات خبرنگاران و رسانه‌ها درباره مسائل مختلف پاسخ داد.

سینگ در پاسخ به سوالی درباره تعاملات نظامی تهران-مسکو و ادعای ارسال تسلیحات توسط ایران به روسیه، گفت: «درباره تاریخ و زمان ارسال حمایت‌های [نظامی] از ایران به روسیه، ما زمان دقیقی درخصوص آن نداریم».

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی پنتاگون، وی در این‌باره مدعی شد: «ولی ما می‌دانیم که ایران در حال کمک به روسیه بوده، چه با پهپاد یا دیگر توانمندی‌های برای جنگ [اوکراین]. این روابط هنوز هم به نتیجه دادن در میدان جنگ ادامه می‌دهد».

معاون سخنگوی پنتاگون در پاسخ به ادامه سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا روسیه به ایران جنگنده تحویل داده، اظهار داشت که اطلاعی در این زمینه ندارد و بهتر است از خود مسکو سوال شود.

سینگ در ادامه با هشدار به چین درباره حمایت از جنگ روسیه با اوکراین، توضیح داد: «اگر همکاری چین با روسیه عمیق‌تر شود، عواقبی برای آنها وجود خواهد داشت».

وی با بیان اینکه چین هنوز کمک مرگباری به روسیه در جنگ اوکراین نداشته، اضافه کرد: «ارائه کمک‌های مرگبار به روسیه، اشتباه محاسباتی برای چین خواهد بود. آنها هنوز این گزینه را از روی میزشان برنداشته‌اند».

این مقام وزارت دفاع آمریکا درباره تعلیق مشارکت روسیه در معاهده «استارت جدید» نیز اظهار داشت: «این کار، غیرمسئولانه بود. هر قدرت اتمی باید به شکل مسئولانه رفتار کند و ما به تعهدات خود ذیل معاهده استارت جدید عمل می‌کنیم».

از سوی دیگر، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت که علی‌رغم تصمیم روسیه برای تعلیق آخرین معاهده کنترل تسلیحاتی باقیمانده با واشنگتن، مسکو قصد استفاده از سلاح اتمی را ندارد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید