اولیانوف: سرنوشت برجام برعهده کشورهای غربی است /مسئله غنی‌سازی ۸۴ درصد کاملاً حل شده است

کدخبر: ۵۵۸۷۹۳
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌‌المللی مستقر در وین تصریح کرد: مسئولیت سرنوشت مذاکرات وین و توافق هسته‌ای کاملاً بر عهده کشورهای غربی است.
اولیانوف: سرنوشت برجام برعهده کشورهای غربی است /مسئله غنی‌سازی ۸۴ درصد کاملاً حل شده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «تاس» تصریح کرد که طرف‌های غربی برجام برخلاف ایران و روسیه و چین، اراده‌ای برای احیای این توافق هسته‌ای ندارند.

وی در این خصوص توضیح داد: «برای «احیای مجدد» توافق هسته ای در این مرحله، تنها یک چیز لازم است: این‌که طرف‌ها در مذاکرات وین به پایتخت اتریش بازگردند و سریعاً روند مذاکرات را به نتیجه موفقیت آمیز برسانند.این امر با توجه به اراده سیاسی مناسب کاملاً امکان پذیر است. ایران، روسیه و چین چنین اراده‌ای دارند اما چنین اراده‌ای را در کشورهای غربی مشاهده نمی‌کنیم».

برجام در نقطه بحران! /ایران بدنبال جایگزین توافق هسته ای است؟

پنجره حمله نظامی به ایران تنگ می‌شود /«اس 400»، اسرائیل را نگران کرد!

در سخنان امیرعبداللهیان شکی نیست آمریکا و تروئیکای اروپا آماده احیای برجام نیستند

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در «وین» در پاسخ به سؤالی درباره اظهارنظر اخیر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران درباره پیام «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق مبنی بر آمادگی واشنگتن برای جمع‌بندی توافق هسته‌ای ایران گفت: «دلیلی نداریم که در سخنان وزیر خارجه ایران شک کنیم.در عین حال، هیچ آمادگی از سوی ایالات متحده و «E3» (فرانسه، آلمان و بریتانیا) برای از سرگیری مذاکرات وین درباره برجام مشاهده نمی‌کنیم».

از میانجی‌گری قطر و عراق برای احیای مذاکرات برجام حمایت می‌کنیم

اولیانوف در بخشی از مصاحبه خود در خصوص حمایت جمهوری اسلامی از میانجیگری عراق برای بازگشت‌ها طرف‌های مذاکره‌کننده به میز مذاکرات برجامی گفت: «ما از هرگونه تلاش میانجی‌گری که اجازه احیای «توافق هسته‌ای ایران» را بدهد، حمایت می‌کنیم. این موضوع در خصوص میانجیگری‌ عراق، قطر و کشورهایی که بعنوان میانجی‌گران احتمالی نامبرده می‌شود صدق می‌کند».

وی ادامه داد: «اضافه می‌کنم که در جریان مذاکرات وین، روسیه نیز غالباً وظایف میانجیگری را با موفقیت انجام می‌داد و به ایران و کشورهای غربی کمک می‌کرد تا زبان مشترکی در خصوص گام‌های مشخص برای احیای برجام پیدا کنند».

سرنوشت مذاکرات وین برعهده کشورهای غربی است

اولیانوف با اشاره به این موارد تأکید کرد: «بار دیگر تکرار می‌کنم: در این مرحله، مسئولیت سرنوشت مذاکرات وین و «توافق هسته‌ای» کاملاً بر عهده کشورهای غربی است».

مسئله غنی‌سازی ۸۴ درصد کاملاً حل شده است

نماینده روسیه در مذاکرات وین همچنین درباره ادعای اخیر وبگاه «بلومبرگ» در خصوص غنی‌سازی ۸۴ درصدی در تأسیسات هسته‌ای ایران تأکید کرد: «این مسئله کاملاً‌حل شده است. واقعیت این است که در فرایند غنی‌سازی اورانیوم، «تشعشات» مقادیر ناچیزی از ذرات با سطح غنی‌سازی بالاتر وجود دارد. در عین حالف «محصول نهایی» به طور کلی از غنای ۶۰ درصد تجاوز نمی‌کند و دقیقاً همانطور که در بررسی‌های دقیق آژانس نشان داده شده است، چنین چیزی در ایران رخ داده است».

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران ادعاهای بلومبرگ علیه ایران را بخشی از استفاده‌های سیاسی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اعمال فشار بر تهران ارزیابی کرده‌اند.

بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ساعاتی بعد از ادعای بلومبرگ در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس، درباره این ادعای بلومبرگ اعلام کرد: «مایه تأسف است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان به عنوان ابزار سیاسی برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید