سخنگوی وزارت خارجه چین:

آمریکا منبع اصلی تهدید هسته ای در جهان است

کدخبر: ۵۵۸۹۸۷
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در یک نشست خبری تصریح کرد: آمریکا منبع اصلی تهدید هسته‌ای در جهان است.
 آمریکا منبع اصلی تهدید هسته ای در جهان است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «مائو نینگ» (Mao Ning) سخنگوی وزارت خارجه چین امروز جمعه تصریح کرد: آمریکا منبع اصلی تهدید هسته ای در جهان است.

خبرگزاری شینهوا گزارش داد، این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری و زمانی بیان شد که از او سئوال شد درباره گزارش‌ های رسانه‌ ها در خصوص ادعای «الیزابت شروود راندال (Elizabeth Sherwood-Randall) مشاور امنیت داخلی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که ایالات متحده باید در موضوع کاهش تهدیدات هسته‌ ای چین سرمایه‌ گذاری کند»؛ توضیح دهد.

«مائو نینگ» در این باره گفت: تهدید هسته‌ ای نامیدن چین بهانه‌ ای مناسب برای ایالات متحده در راستای گسترش زرادخانه هسته‌ ای خود و حفظ هژمونی نظامی اش است.

وی در ادامه تاکید کرد که چین همواره در مورد سیاست هسته‌ ای خود بسیار عقلایی و مسئولیت‌ پذیر بوده و از یک راهبرد دفاعی هسته‌ ای و سیاست «عدم استفاده اولیه» از سلاح‌ های هسته‌ ای پیروی کرده و توانایی‌ های اتمی اش را در حداقل سطح مورد نیاز امنیت ملی حفظ کرده است.

این مقام چینی گفت که کشورش به شدت به تعهدات خود در زمینه عدم اشاعه هسته ای عمل کرده، از یک رویکرد منطقی، هماهنگ و متعادل برای امنیت هسته ای پیروی می کند، متعهد به استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است و به جهان کمک می کند تا حد امکان از انرژی هسته ای بهره مند شود.

سخنگوی وزارت خارجه چین اضافه کرد که پکن برای همکاری بین المللی در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای ارزش قائل است و سهم مهمی در حفاظت از امنیت تاسیسات هسته ای و کاهش خطرات اشاعه هسته ای داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید