عارف، جای چریک پیر را در جبهه اصلاحات می گیرد؟

تصمیم مهم اصلاح طلبان در صورت قطعی شدن استعفای بهزاد نبوی

کدخبر: ۵۵۹۷۶۹
عطریانفر می گوید: اگر آقای نبوی به کار خودشان ادامه ندادند، به نظر میرسد جایگزین ایشان یکی از دبیران کل احزاب دوم خرداد باشد.
تصمیم مهم اصلاح طلبان در صورت قطعی شدن استعفای بهزاد نبوی

به گزارش اقتصادنیوز، هشتم اسفند ماه بود که بهزاد نبوی،  از ریاست جبهه اصلاحات کناره‌گیری کرد، هر چند که هنوز استعفای او با موافقت اعضای این جبهه رو به رو نشده و بنا بر برخی خبرها لابی ها برای راضی کردن نبوی برای ماندن در رأس جبهه اصلاحات ادامه دارد اما برخی گمانه زنی ها درباره رئیس جدید این جبهه در محافل سیاسی به گوش می رسد. 

در همین راستا، محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره استعفای نبوی به اقتصادنیوز گفت: «اکثریت اعضای جبهه دوم خرداد نسبت به استعفای اقای بهزاد نبوی نظر مساعدی ندارند و قائل به آن هستند که مدیریت خود را ادامه بدهند؛ ولو اینکه برخی دیدگاه های رادیکال بین اعضای جبهه دوم خرداد با سلیقه اکثریت جبهه همراه نباشد.» 

عارف به جبهه اصلاحات برمی گردد؟

وی درباره بازگشت عارف به ریاست این جبهه هم بیان کرد: «ممکن است آقای عارف برگردند و این رجعت دور از ذهن نیست اما، بازگشت ایشان مستلزم آن است که آقای عارف قائل به پذیرش این مسئولیت باشند.»

مشروح گفتگوی عطریانفر را با اقتصادنیوز، در ادامه می خوانید. 

*********

محمد عطریانفر، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره تغییر و تحول در جبهه اصلاح طلبان و کناره گیری بهزاد نبوی از ریاست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات  گفت: آقای مهندس بهزاد نبوی، بر اساس توافق و نظر قاطبه اعضای شورای جبهه دوم خرداد، برای  دوسال به عنوان رئیس این جمع انتخاب شدند. ایشان در حوادث اخیر موجود، دیدگاه هایشان را نشانگر میانگین آرای متکثر دوستان در جبهه بوده به صورت رسمی مطرح کردند البته برخی نیروهای رادیکال در درون جبهه اصلاحات نسبت به مواضع آقای نبوی نکات و مرزبندی هایی داشته اند.

اکثریت اصلاح طلبان مخالفان استعفای بهزاد نبوی هستند

وی ادامه داد: دیدگاه آقای نبوی براین اصل استوار است که با توجه به شرایط فعلی و این که برخی از نیروهای همسو احیانا با دیدگاه ایشان در خصوص وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور مرزبندی و نظر مخالفی دارند، پیشنهاد داشته اند که مسئولیت خود را واگذار کرده و فرد دیگری عهده دار آن  شود. اما، تاجایی که اطلاع دارم اکثریت نیرومندی از اعضای جبهه دوم خرداد نسبت به استعفای اقای بهزاد نبوی نظر مساعدی ندارند و قائل به آن هستند که مدیریت خود را ادامه بدهند؛ ولو اینکه برخی دیدگاه های رادیکال بین اعضای جبهه دوم خرداد با سلیقه اکثریت جبهه همراه نباشد. 

عطریانفر

نبوی می ماند یا می رود؟

این فعال سیاسی افزود: از این حیث، به نظر می رسد که این موقعیت برای آقای نبوی به رسمیت شناخته خواهد شد و اگر ایشان نیز حس کنند که این اقبال عمومی از سوی اعضای جبهه دوم خرداد مانند گذشته باقی مانده باشد، احتمالا از انجام مسئولیت خودشان ابا نخواهند کرد.

ممکن است عارف برگردد اما...

عضو حزب کارگزاران، درباره لیدری جبهه اصلاحات و امکان بازگشت محمدرضا عارف در صورت موافقت با استعفای بهزاد نبوی، خاطر نشان کرد: ممکن است آقای عارف برگردند و این رجعت دور از ذهن نیست اما، بازگشت ایشان مستلزم آن است که آقای عارف قائل به پذیرش این مسئولیت باشند. همچنین نظریه غالب در درون جبهه اصلاحات به این سمت جهت دارد که برای ریاست جبهه از شخصیت حقوقی استفاده کنند. آقای عارف شخصیت حقیقی هستند. اما، اگر آقای نبوی به کار خودشان ادامه ندادند، بنظر میرسد جایگزین ایشان یکی از دبیران کل احزاب دوم خرداد باشد.

 خاتمی شخصیتی فراگیرتر از دوم خرداد است

عطریانفر با اشاره به لیدری سید محمد خاتمی، گفت: آقای سید محمد خاتمی ، شخصیتی فراگیرتر از دوم خرداد است و جبهه برای ایشان به عنوان بازوی عمل سیاسی در صحنه فعالیت اجتماعی دارد. از این جهت این مسئولیت می تواند بر عهده شخصیت های فروتر و همسوی با ایشان قرار گیرد. ما باید وجاهت آقای خاتمی را در موقعیتی مستقل از جبهه دوم خرداد بدانیم.

در انتخابات شرکت می کنیم اگر ...

وی درباره شانس اصلاح طلبان در انتخابات آینده نیز بیان کرد: انتخابات پیش رو برای جبهه دوم خرداد و نیروهای اصلاح طلب، در شرایطی موثر خواهد بود که زمینه ای برای مشارکت همه جریان های سیاسی فراهم شده باشد. اگر سیاست های به اصطلاح انقلابی و نظارت استصوابی همچنان اعمال بشود،  یاس و ناامیدی همچنان در گروه های سیاسی و درحضورشان برای انتخابات تاثیر می گذارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید