افشاگری روسیه درباره همکاری واشنگتن و داعش برای عملیات خرابکارانه در سوریه

کدخبر: ۵۶۲۴۵۲
سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد واشنگتن قصد دارد تیپ‌هایی از تروریست‌ها در سوریه تشکیل دهد تا درگیری‌ها در جنوب غربی، مرکز این کشور و شرق فرات را تحریک کند.
افشاگری روسیه درباره همکاری واشنگتن و داعش برای عملیات خرابکارانه در سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد آمریکا به استفاده از گروه‌های تروریستی تحت کنترل خود در سوریه برای تضعیف مواضع دولت قانونی این کشور ادامه می‌دهد. 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این نهاد افزود ایالات متحده قصد دارد ده‌ها وانت مجهز به مسلسل و موشک سنگین را به تروریست‌ها در سوریه منتقل کند.

رمزگشایی از سنگ اندازی روسیه در مسیر احیای برجام

این نهاد دولتی روسیه در ادامه با بیان این که همکاری نزدیک آمریکا با تروریست‌ها از جمله داعش نشان‌دهنده تروریسم دولتی است، اعلام کرد واشنگتن قصد دارد تیپ‌هایی از تروریست‌ها در سوریه تشکیل دهد تا درگیری‌ها در جنوب غربی، مرکز این کشور و شرق فرات را تحریک کند.

طبق این هشدار، آمریکا در حال هماهنگ کردن عملیات‌های خرابکارانه داعش از پایگاه نظامی خود در التنف در حمص سوریه است. 

به گفته سرویس اطلاعات خارجی روسیه، ایالات متحده قصد دارد از تروریست‌ها در سوریه برای ربودن نظامیان روسیه و ایران استفاده کند. 

اخیراً «مت گیتز» نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا که لایحه خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را ارائه داده بود، تصریح کرد که شورشی‌هایی که واشنگتن مورد حمایت مالی قرار داده بود تا با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه مبارزه کنند، پرچم داعش را بلند می‌کردند.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا اخیراً قطعنامه پیشنهادی که دولت این کشور را به خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه در بازه ۱۸۰ روزه ملزم می‌کرد، رد کردند تا همچنان به اشغالگری در شمال و شرق سوریه و همچنین سرقت نفت و منابع طبیعی این کشور ادامه دهند.

این طرح در حالی در مجلس نمایندگان آمریکا رد شد که پیش از این، وزارت خارجه سوریه ضمن محکومیت سفر غیرقانونی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به شمال شرق این کشور تأکید کرد آمریکا فورا از نقض آشکار و هدفمند حقوق بین‌الملل دست بردارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید