ضربه کاری چین به تایوان

کدخبر: ۵۶۶۸۸۸
اقتصادنیوز: رویترز با استناد به چند منبع مدعی شد پکن از ۱۶ تا ۱۸ آوریل، حریم هوایی شمال تایوان را خواهد بست.
ضربه کاری چین به تایوان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رویترز به نقل از چهار منبع آگاه به امور، مدعی شد که پکن در اقدامی که می‌تواند پرواز هواپیماها اطراف تنگه تایوان را مختل کند، از ۱۶ تا ۱۸ آوریل (۲۷ تا ۲۹ فروردین) حریم هوایی تایوان را می‌بندد.

دعوت وزیرخارجه ژاپن از امیرعبداللهیان برای سفر به توکیو

چهار منبع خارج از چین که به شرط حفظ هویت حاضر به گفت‌وگو با رویترز شدند، مدعی هستند که این ممنوعیت، منطقه اطلاعات پروازی شمالی تایوان را مختل خواهد کرد و اینکه آنها از دلیل این محدودیت‌ها اطلاعی ندارند.

این خبر در حالی منتشر شده که چین به تازگی رزمایش سه روزه خود در آب‌های تایوان را پایان داده است؛ رزمایشی که در واکنش به سفر تسای اینگ‌وِن، رئیس تایوان به آمریکا و دیدار با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور انجام شد.

یکی از مقامات ارشد که به طور مستقیم از موضوع آگاه است، گفته که این محدودیت پروازی ۶۰ تا ۷۰ درصد پروازها بین شمال و جنوب شرق آسیا و همچنین بین تایوان و کره جنوبی و ژاپن و آمریکای شمالی را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

بورل سفرش به چین را به زمانی دیگر موکول کرد

براساس اعلام OPSGROUP، شرکت تعاونی صنایع هوایی که درباره مخاطرات پروازی مشاوره می‌دهد، محدودیت‌های پروازی قبلی که در جریان رزمایش نظامی چین در آگوست پارسال، صورت گرفت، به ایجاد اختلال چشمگیر در پروازهای منطقه منجر شد.

چین جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود دانسته و هر نوع اقدام تحریک‌آمیز از جمله سفر خارجی مقامات این جزیره یا سفر مقامات خارجی به این جزیره را نقض اصل «چین واحد» تلقی می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید