اولین سفر وزیر خارجه سوریه به عربستان از سال ۲۰۱۲

کدخبر: ۵۶۶۹۰۰
اقتصادنیوز: فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه برای رایزنی درباره روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک وارد عربستان سعودی شد.
اولین سفر وزیر خارجه سوریه به عربستان از سال ۲۰۱۲

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزیر خارجه سوریه وارد عربستان سعودی شده است.

خبرگزاری سوریه (سانا) گزارش داد ، فیصل المقداد و هیأت همراه او در یک سفر کاری به دعوت «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود و به منظور گفت‌و‌گو پیرامون روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک وارد شهر جده شده است.

طبق این گزارش، «ولید الخریجی» معاون وزیر خارجه عربستان و شماری از مقامات ارشد این کشور در فرودگاه جده از هیأت سوری استقبال کرده‌اند.

سانا همچنین اشاره کرد که «ایمن سوسان» دستیار وزیر خارجه سوریه، «جمال نجیب» مدیر اداره پشتیبانی اجرایی و «یزن الحکیم» از اعضای دفتر وزیر خارجه در این سفر فیصل المقداد را همراهی کرده‌اند.

لحظاتی پس از انتشار این گزارش، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) نیز این گزارش را تایید کرد و خبر داد که هیأت سوری به دعوت طرف سعودی وارد عربستان شده است.

این اولین سفر وزیر خارجه سوریه به عربستان سعودی از سال ۲۰۱۲ تاکنون است. عربستان سعودی در ماه مارس سال ۲۰۱۲ سفارت خود در دمشق را تعطیل و روابط دیپلماتیک با دولت سوریه را قطع کرد.

پیش از این خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داده بود که پس از ده سال قطع رابطه، عربستان سعودی قصد دارد کنسولگری خود را در دمشق بازگشایی کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید