آمریکا مقامات ارشد یک بانک روسی را تحریم کرد

کدخبر: ۵۶۶۹۷۳
اقتصادنیوز: ایالات متحده آمریکا مقامات ارشد یک بانک روسی در بوداپست را تحریم کرد.
آمریکا مقامات ارشد یک بانک روسی را تحریم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌ علیه سه مقام ارشد یک بانک سرمایه‌گذاری بین‌المللی تحت کنترل روسیه در مجارستان خبر داد.

فوری / آمریکا بیش از ۱۲۰ نهاد و شخص را تحریم کرد

رویترز گزارش داد، وزارت خزانه‌داری آمریکا با اشاره به اینکه مجارستان از پرداختن به نگرانی‌های آمریکا درباره بانک سرمایه‌گذاری بین‌المللی(IIB) تحت کنترل روسیه در بوداپست، چشم‌پوشی کرده، سه تن از مقامات ارشد این بانک که دو نفر از آنها تبعه روسیه هستند را تحریم کرد.

به نوشته رویترز، این سه نفر نیکلای کوسوف، رئیس سابق این بانک و جرجی پوتاپوف و یک تبعه مجارستان به نام ایمره لازلوچکی هستند و هر دو جزو مقامات ارشد هیئت مدیره این بانک محسوب می‌شوند.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، بلغارستان، جمهوری چک، رومانی و اسلواکی همکاری خود با این بانک را قطع کردند. اما دولت مجارستان هیچ اقدامی علیه این بانک اتخاذ نکرد. بانک سرمایه‌گذاری بین‌المللی در سال ۲۰۱۹ در بوداپست فعالیت خود را آغاز کرد.

مجارستان که عضو ناتو و اتحادیه اروپاست، از سال ۲۰۱۰ و تحت نخست وزیری ویکتور اوربان، همواره روابط حسنه‌ای با مسکو داشته؛ اوربان از انتقاد شخصی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پرهیز کرده و مواضع بوداپست نیز در قبال مسکو همواره مورد انتقاد آمریکا و اتحادیه اروپا بوده است.

دیوید پرسمَن، سفیر آمریکا در بوداپست پس از اعلام این تحریم‌ها گفت: حضور این پلتفرمِ مبهمِ کرملین در قلب مجارستان، امنیت و حاکمیت مردم این کشور، همسایگان اروپایی و متحدان ناتو را تهدید می‌کند.

همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد که حضور این بانک در بوداپست، روسیه را قادر ساخته تا حضور اطلاعاتی خود در اروپا را تقویت کرده و «می‌تواند به عنوان سازوکاری برای فساد و تامین مالی غیرقانونی و دور زدن تحریم‌ها مورد استفاده قرار گیرد.»

کد خبر 5753379

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید