رئیس‌جهور فرانسه طرحش را به کرسی نشاند

کدخبر: ۵۶۷۲۴۲
اقتصادنیوز: شورای قانون اساسی فرانسه اصلاحات بازنشستگی مورد نظر رئیس‌جمهور این کشور را تایید کرد.
رئیس‌جهور فرانسه طرحش را به کرسی نشاند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، شورای قانون اساسی فرانسه امروز جمعه با افزایش سن بازنشستگی در این کشور به ۶۴ سال موافقت کرد.

چرخش قانونگذاران آمریکایی در قبال تل‌آویو

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، ، شورای قانون اساسی فرانسه لایحه بحث برانگیز اصلاحات سن بازنشستگی را تصویب کرد که مطابق با آن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش می یابد.

شورای قانون اساسی فرانسه همچنین درخواست احزاب چپ کشور برای برگزاری همه پرسی در ارتباط با این اصلاحات را رد کرده است.

با تصویب اصلاحات سن بازنشستگی در فرانسه، این موضوع یک قانون تصویب شده تلقی می شود و از اول سپتامبر سال جاری میلادی هم لازم الاجرا است.

روز گذشته وزیر کشور فرانسه تظاهرات نزدیک محل شورای قانون اساسی این کشور را هم ممنوع کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک، همچنین امروز پلیس فرانسه مسیرهای منتهی به ساختمان را مسدود و تک تیراندازها را هم در پشت بام مستقر کرد.

اتحادیه‌ها پیشتر اعلام کرده بودند که در صورتی که شورای قانون اساسی فرانسه امروز اصلاحات مورد نظر ماکرون را تصویب کند به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

هفته پیش و درحالیکه امانوئل ماکرون، رئیس‌ جمهور فرانسه در سفری ۳ روزه در چین به سر می‌ بُرد، معترضان به تصویب قانون افزایش سن بازنشستگی رستوران مورد علاقه او در پاریس را به‌آتش کشیدند.

دولت فرانسه چند هفته پیش بدون تأیید پارلمان این کشور قانونی را تصویب کرد که در صورت اجرا، سن بازنشستگی را از ۶۲ سال به ۶۴ سال افزایش می‌دهد؛ قانونی که با اعتراض شد و تظاهرات گسترده اتحادیه‌های کارگری فرانسه روبرو شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید