پشت پرده حملات سایبری علیه زیرساخت‌های روسیه / مسکو مدعی شد

کدخبر: ۵۶۷۲۶۱
اقتصادنیوز: روسیه اعلام کرد که پنتاگون در پشت پرده حملات سایبری قرار دارد که از خاک اوکراین علیه زیرساخت‌های این کشور صورت می‌گیرد.
پشت پرده حملات سایبری علیه زیرساخت‌های روسیه / مسکو مدعی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سرویس امنیت فدرال روسیه طی بیانیه‌ ای تأکید کرد که پنتاگون که با گروه‌ های هکر همکاری می‌ کند، در پشت پرده حملات سایبری صورت گرفته از خاک اوکراین علیه زیرساخت‌ های حیاتی روسیه قرار دارد.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، طبق این بیانیه، از آغاز سال جاری تا کنون علیه زیرساخت‌ های حیاتی روسیه بیش از ۵ هزار حمله سایبری صورت گرفته است.

به گزارش آناتولی، در بیانیه فوق با اشاره به اینکه تدابیر به موقع اتخاذ شده، مانع از بروز نتایج منفی در این کشور شده است، گفته شده که در تحلیل‌ های انجام شده داده‌ هایی به دست آمده است که آمریکا و کشورهای ناتو از خاک اوکراین برای انجام حملات رایانه‌ ای به تأسیسات غیرنظامی در روسیه استفاده می‌ کنند.

روسیه بر این باور است که حملات سایبری با مشارکت مستقیم فرماندهی مشترک پنتاگون با همکاری گروه‌ های هکر بین‌ المللی ( مانند گروه های ناشناس، سکوت) و ملی (از قبیل گوست کلن آمریکا، ردهک- ترکیه، جی‌ ان‌ جی گرجستان، اسکوات ۳۰۳ لهستان و غیره) در حال توسعه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید