تقدیم استوارنامه سفیر جدید ایران به وزیر خارجه سوریه

کدخبر: ۵۶۸۹۸۹
اقتصادنیوز: سفیر جدید ایران در سوریه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه کرد.
تقدیم استوارنامه سفیر جدید ایران به وزیر خارجه سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دکتر «حسین اکبری» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سوریه در دیدار با "فیصل المقداد" وزیر خارجه سوریه، رونوشت استوارنامه خود تقدیم این مقام سوری کرد.

در این دیدار که "علیرضا آیتی" کاردار سفارت ایران در سوریه نیز حضور داشت، اکبری با تاکید بر اهمیت تقویت و توسعه روابط میان تهران – دمشق اظهار داشت: سوریه کشورمهم محور مقاومت می باشد و فعالیت در این کشور به عنوان سفیر برای من افتخار است.

وی با اشاره به عزم جدی رهبران دو کشور برای تقویت روابط تهران – دمشق تاکید و بیان داشت: تمرکز من در کنار فعالیت های سیاسی بر روی مسایل اقتصادی است که باید موانع موجود در این راه برطرف شود.

سفیر جمهوری ایران در سوریه روابط سیاسی میان تهران – دمشق را ممتاز توصیف کرد و تاکید کرد که روابط اقتصادی نیز باید به همین سطح برسد و از ظرفیت های بخش خصوصی دو کشور نیز استفاده شود.

اکبری همچنین با اشاره به تحولات بین المللی و منطقه ای و در عین حال ضعف آمریکا و گسترش مشکلات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: جایگاه خوب سوریه و ایران در محور مقاومت این فرصت را برای تهران - دمشق ایجاد کرده تا استقلال و عزت خود را تقویت و بر مواضع اصولی شان در حمایت از ملت و آرمان فلسطین تاکید نمایند.

وی همچنین از برقراری روابط میان دمشق و برخی کشورهای عربی ابراز خوشحالی کرد و گفت: تحولات اخیر منطقه نشان از حرکت در مسیر صحیح دارد.

اکبری تقویت روابط میان کشورهای عربی و اسلامی را به نفع منطقه و در عین حال به ضرر رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست و بیان داشت: کشورهای منطقه می توانند با نزدیک کردن دیدگاههای خود امنیت منطقه را تامین و دست دشمنان را از منطقه کوتاه نمایند و در عین حال به توسعه، آبادانی و پیشرفت یکدیگر کمک نمایند.

در این دیدار "فیصل مقداد" وزیر خارجه سوریه نیز با تبریک تعیین دکتر "حسین اکبری" به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سوریه، بر گسترش و تقویت روابط میان دمشق – تهران اعلام آمادگی کرد و گفت: به سفیر ایران در سوریه کمک می کند تا این روابط را گسترش دهد.

وی همچنین با ابراز خشنودی و استقبال از برقراری روابط میان تهران – ریاض بر استفاده از ظرفیت های کشورهای اسلامی در کمک به تامین ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد.

المقداد با بیان این که ایران و سوریه روابط ممتازی بر اساس اراده رهبران خود دارند، بیان داشت: این روابط ممتاز به رفع موانع اقتصادی کشورهای منطقه کمک می کند، ضمن اینکه روابط سوریه با کشورهای عربی نیز روز به روز در حال بهبود و گسترش می باشد و تقویت این ظرفیت ها تامین کننده امنیت و ثبات منطقه خواهد بود.

سفیر جدید ایران در سوریه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم فیصل المقداد کرد

اکبری کارشناس ارشد مسایل منطقه و فرد توانمند و باتجربه ای می باشد که پیش از این سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی بوده و کارنامه موفقی دارد که در میانه ماموریت مهدی سبحانی جایگزین وی شد.

سبحانی کمتر از دو سال سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه بود و عصر سه شنبه به ایران بازگشت.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سوریه شامگاه ۲۲ فروردین ماه مصادف با شب ۲۱ رمضان با استقبال مقامات سوری و کارگزاران جمهوری اسلامی و شماری از مسئولان نهادهای ایرانی وارد دمشق پایتخت سوریه شد و مستقیما برای شرکت در مراسم احیا به حرم حضرت رقیه (س) عازم شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید