پاسخ فارسی نظامیان آمریکایی‌ به سپاه در خلیج فارس+ فیلم

کدخبر: ۵۷۰۷۶۹
در فیلمی که منتشر شده است نیروهای آمریکایی در پاسخ به رزمندگان نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس مجبور می‌شوند به زبان فارسی صحبت کنند.
پاسخ فارسی نظامیان آمریکایی‌ به سپاه در خلیج فارس+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سپاه پاسداران فیلم جدیدی از مواجه شناورهای خود با ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس منتشر کرده که در آن افسر سپاه با تاکید بر اینکه حفظ امنیت خلیج فارس با نیروی دریایی سپاه است، به ناو آمریکایی تذکر می‌دهد منطقه را ترک کرده و از رفتاری که موجب ایجاد خطر و تنش می‌شود، خودداری کند.

فوری/ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تغییر کرد/ حکم ویژه فرمانده کل سپاه برای سردار عابد

ناو آمریکایی نیز پس از این تذکر جدی، رفتار خود را اصلاح کرده و این تغییر را به اطلاع شناور ایرانی می‌رساند.

تمامی این مکالمات به زبان فارسی انجام شده است.

طی سال‌های گشته، به گفته فرماندهان عالیرتبه سپاه پاسداران، شناورهای خارجی و بخصوص آمریکایی در بسیاری مواقع مجبور هستند پس از حضور در تنگه هرمز و خلیج فارس، مکالمات خود با نیروی دریایی سپاه را به زبان فارسی انجام دهند.

نیروی دریایی سپاه از سال 1387 و پس از تفکیک ماموریت با نیروی دریایی ارتش، مسئول مستقیم حراست از خلیج فارس شده و نیروی دریایی ارتش نیز بواسطه در اختیار داشتن شناورهای سنگین تر، از تنگه هرمز به بعد در آبهای آزاد و بین المللی به انجام ماموریت می پردازد.

نیروی دریایی سپاه با ایجاد چند ایستگاه رصد، چندین بار به ناوگان دریایی آمریکا تذکر داده و در برخی موارد نیز اقدام به دستگیری نظامیان آمریکایی و انگلیسی که وارد آبهای ایران شده بودند، کرده است.

این درحالیست که شناورهای نظامی آمریکا برای فرار از پاسخ‌گویی به نیروهای سپاه، با ترفندهای مختلف ازجمله تردد در شب و به همراه شناورهای تجاری دیگر کشورها اقدام به عبور از تنگه هرمز می کنند که تاکنون نتوانسته‌اند از دید گشتهای دریایی و هوایی سپاه دور بمانند.

طی روزهای گذشته، نیروی دریایی ارتش نیز در دریای عمان اقدام به توقیف یک کشتی متخلف کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید