اظهارات ضدونقیض مقامات آمریکا درباره سفر نتانیاهو به واشنگتن

کدخبر: ۵۷۰۸۸۰
اقتصادنیوز: هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: انتظار می رود نخست وزیر رژیم صهیونسیتی در برهه ای از زمان از واشنگتن دیدار کند اما کاخ سفید در حال حاضر برنامه ای برای اعلام ندارد.
اظهارات ضدونقیض مقامات آمریکا درباره سفر نتانیاهو به واشنگتن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در واکنش به اظهارات مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره دعوت از نتانیاهو گفت که مک کارتی از طرف خودش صحبت کرده است.

رسوایی‌ بزرگ در اسرائیل / بازداشت ۱۸ مسوول عالی‌رتبه

کربی تصریح کرد انتظار می رود نخست وزیر رژیم صهیونسیتی در برهه ای از زمان از واشنگتن دیدار کند اما کاخ سفید در حال حاضر برنامه ای برای اعلام ندارد.

این مقام ارشد کاخ سفید گفت ما اظهارات مک کارتی را شنیده ایم، او از طرف خود صحبت می کند. من می توانم از حمایت طولانی و قاطعانه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از اسرائیل صحبت کنم.

کوین مکارتی رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه پس از ورود به سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت: اگر جو بایدن رییس جمهور آمریکا، بنیامین نتانیاهو را به آمریکا دعوت نکند، من او را دعوت می‌کنم.

وی با بیان اینکه نتانیاهو دوست عزیزی برای آمریکاست، اضافه کرد: اگر این دعوت توسط کاخ سفید انجام نشود، من از بنیامین نتانیاهو برای حضور در مجلس نمایندگان دعوت خواهم کرد.

آزمایش DNA هویت واقعی «صدام» را فاش کرد

مکارتی گفت: بایدن دعوت از نتانیاهو را خیلی به تاخیر انداخته است و باید او را هرچه سریعتر دعوت کند.

وی افزود: بایدن در چند ماه گذشته با من صحبت نکرده است.

گزارش ها حاکی از آن است که آمریکایی ها از برخی اقدامات کابینه نتانیاهو مانند برنامه اصلاحات قضایی ناراضی هستند و اختلافاتی میان دو طرف بوجود آمده است.

۲۴ اسفندماه نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نارضایتی از دعوت نشدن برای سفر به آمریکا، به وزرای کابینه دستور داد که تا زمان دعوت کاخ سفید از وی برای این سفر و دیدار با رئیس جمهور این کشور، با آمریکایی ها دیدار نکنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید