رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه:

افرادی ابله می‌گویند چرا پول ایران را در لبنان و عراق و سوریه خرج می‌کنند!

کدخبر: ۵۷۱۹۲۷
​اقتصادنیوز: رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه از سفره نظام بودن و علیه نظام قلم زدن و سخن گفتن جای تأسف دارد، عنوان کرد: همه جای ایران حرم است، به تعبیر شهید سلیمانی همه جای کشور حرم است.
افرادی ابله می‌گویند چرا پول ایران را در لبنان و عراق و سوریه خرج می‌کنند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان،  علی عبدالهی عصر امروز در همایش جهاد تبیین در مکتب شهید سلیمانی که در سالن شهدای هفتم تیر ستاد مرکزی قوه قضاییه برگزار شد، با تسلیت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار کرد: ایشان حضور سه امام را درک کرده است، برکات این وجود نورانی در زمان حیات او بسیار بزرگ بوده است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به جایگاه سردار سلیمانی افزود: در اولین سالگرد سردار دل‌ها از من خواسته شد یکی از خصلت‌های این شهید را عنوان کنم، بنظر بنده او توانسته بود به مقام معراج نائل شود. البته که به قدرت الهی یک انسان می‌تواند به جایگاهی برسد که به معراج برود. رسیدن به جبروت برای انسان کار سختی نیست، اگر برای رسیدن به این جایگاه تلاش کند، اما رسیدن به لاهوت سخت است، اما امکانش وجود دارد.

خبر درگذشت مرجع تقلید مشهور صحت دارد؟


وی با بیان اینکه خداوند عنایت ویژه‌ای در زمان حیات شهید سلیمانی برای او قائل بود، عنوان کرد: او در دوره زندگی خود در هیچ حوزه علمیه‌ای تحصیل نکرده بود، اما چه اتفاقی افتاد که به چنین جایگاهی رسید؟ وجود ایشان در دنیا و عالم مادی برکات عجیبی داشت، اما بعد از خارج شدن از حیات مادی نیز برکاتش چندین برابر افزایش پیدا کرد.

عبدالهی خطاب به بسیجیان و کسانیکه مسئولیت جهاد تبیین را برعهده دارند، گفت: توجه و تمسک به خصیصه‌های اخلاقی شهید سلیمانی بسیار راهگشاست.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: اوایل انقلاب و زمان جنگ، میزان تسلط زمین و هوایی ما در این حد نبود و شاید توان نظامی دشمنان اصطلاحا سر به آسمان می‌کشید و به این توان خود مباهات می‌کردند و می‌خواستند قدرت پوشالی خود را به رخ ما بکشند، اما پس از آن چه اتفاقی رخ داد؟ امروزه با تلاش بزرگمردانی همچون شهید سلیمانی جایگاه دفاعی و قدرت نظامی بازدارنده کشور زبانزد عام و خاص شده است.

عبدالهی با اشاره به دیگر خصلت‌های اخلاقی سردار سلیمانی گفت: پذیرش جایگاه، ولی فقیهی رهبر انقلاب برای سردار دل‌ها یک باور اعتقادی بود و از رهبر انقلاب، تبعیت قلبی داشت.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به ضرورت جوانسازی در ارکان مدیریتی گفت: در بلوغ انقلاب انچه باعث موفقیت شد، تربیت افراد و نیروهایی همچون شهید سلیمانی بود که با جوانی وارد سیستم شد و چنین افتخاراتی برای کشور آفرید.

وی با اشاره به اینکه قدرت پوشالی دشمنان نظام و انقلاب در برابر ولایت فقیه پوچ است، توضیح داد: همواره محاسبات غلط دشمن، موجبات اضمحلال آن‌ها را فراهم کرده است. شهید سلیمانی مهندسی خوب دشمن را با محاسبات صحیح خودش از بین برد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: اینکه بگوییم آن‌ها در بحبوحه قدرت نمایی داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی و انحرفی چند هزار نفر را در اربیل و دیگر نقاط کشتند، قابل ارایه نیست و نمی‌توان تحمل کرد، ولی غصه این است که افراد ابلهی پیدا می‌شوند که می‌گویند چرا پول ایران را در لبنان و عراق و سوریه خرج می‌کنند؟ اگر ابله و نادان هستید که هیچ، اما اگر مزدورید، بایستید تا بایستیم و بدانید که بالاخره جبهه حق پیروز می‌شود.

وی با بیان اینکه از سفره نظام بودن و علیه نظام قلم زدن و سخن گفتن جای تأسف دارد، عنوان کرد: همه جای ایران حرم است، به تعبیر شهید سلیمانی همه جای کشور حرم است. چه آنجایی که ثقل ولایت فقیه است و چه آنجا که حرم امام رضا (ع) و دیگر حرم‌های مطهر است همگی مقدس هستند و حفظ این حرم، واجب است.

عبدالهی عنوان کرد: شهید سلیمانی به معنای واقعی آیه مطهر «ایاک نعبد و ایاک نستعین» را تلفیقا اجرا کرد و اقتدار را در عالم مادی و معنوی برای خیلی از افراد جا انداخت.

وی با بیان اینکه تاریخ نمی‌تواند وجود شهید سلیمانی را درک کند، افزود: باید زمان بگذرد تا جایگاه و منش این شهید بزرگ درک شود.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه تاکید کرد: اقتدار شهید سلیمانی اقتدار همراه با رافت، عقلانیت و تدبیر بود که به عنوان الگوی نظام اسلامی در همه بلادی که حضور داشت متجلی می‌شد.

عبدالهی بیان کرد: شجاعت، صبر، ولایتمداری و تاسی به، ولی فقیه در همه ابعاد وجود سردار دل‌ها متبلور شده بود. امروزه بسیجیان باید به این خصایص توجه کنند.

وی با تاکید بر ضرورت امیدبخشی در جامعه گفت: هرکسی قدم در راستای یاس آفرینی در جامعه گام بردارد، خداوند او را هلاک می‌کند و در مسیری قرار می‌گیرد که هیچگاه هدایت نخواهد شد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه تاکید کرد: سرمنشا اصلی بسیج برای جهاد تبیین و نیز اجرای گام دوم انقلاب، تمسک به ولایت فقیه است.

حجت الاسلام سید مظاهر حسینی مدیر کل ملاقات و دیدارهای مردمی دفتر رهبری نیز در این مراسم گفت: انسان تا جایی که توان دارد باید در عرصه جهاد تبیین تلاش کند و تبیین به دو صورت زبانی و عملی میسر است.

وی افزود: جهاد تبیین را از مسیرش آغاز کنید. در تمام بیانات رهبر معظم انقلاب، یکی از محورهای اصلی جهاد تبیین، عامل امید معرفی می‌شود. بزرگترین افت جامعه ناامیدی است و اگر کسی ناامیدی را نشر دهد، ضد جهاد تبیین عمل کرده است.

مدیر کل ملاقات و دیدارهای مردمی دفتر رهبری تصریح کرد: انسان با داشتن خداوند، نباید فکر کند کم و کاستی‌ای وجود دارد. کسی که ایمان و اعتقاد دارد نباید از چیزی بترسد.

حسینی با اشاره به آموخته‌های مهم اسلام که در انقلاب اسلامی تبلور یافت، گفت: نخست اینکه دین ما سیاسی است، از ادم تا خاتم امدند که کار زندگی انسان را سامان دهند و این همان سیاست است. دوم اینکه سیاست را هر آدمی نباید قبول کند و اصل سیاست برای متقین است. ما دنبال باتقواترین فرد برای اداره کشور هستیم. سوم اینکه باید التزام عملی نسبت به، ولی فقیه داشته باشیم.

حجت الاسلام فاطمی مسئول نمایندگی ولی فقیه در قوه قضاییه امین نیز در این مراسم اظهارکرد: امروز ١۵ شوال، مصادف با سالگرد شهادت حمزه سیدالشهدا عموی پیغمبر (ص) و همچنین وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است که آرامگاه او، مامن امنی برای شهروندان تهرانی و خصوصا برادران و خواهران بسیجی شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در قوه قضاییه و وزارت دادگستری با اشاره به اینکه تلاش داریم در همه برنامه‌ها، نمایندگانی از خانواده‌های شهدا حضور داشته باشند، افزود: در این برنامه پسر شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی که حجت الاسلام والمسلمین وحید سلیمانی هستند و از جامعه قوه قضاییه نیز فرزند شهید صالحی خوانساری (شهید کرامت) حضور دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید