بلینکن از سوی کنگره آمریکا تهدید شد

کدخبر: ۵۷۲۴۴۶
اقتصادنیوز: وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا ازسوی رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تهدید شد درصورتی که به احضاریه کنگره پیرامون تحقیقات درباره خروج از افغانستان عمل نکند، ممکن است بازداشت شود.
بلینکن از سوی کنگره آمریکا تهدید شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «مایکل مک کال» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تهدید کرد که اگر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به احضاریه کنگره پیرامون تحقیقات در خصوص خروج این کشور از افغانستان عمل نکند، به «اهانت به کنگره» متهم خواهد شد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت که در صورتیکه «بلینکن» به تعهدات قانونی خود عمل نکند، کمیته آماده است تا اقدامات لازم را برای اجرای احضاریه خود، از جمله بازداشت وی به دلیل توهین به کنگره انجام دهد.

به گزارش رویترز، «مایکل مک کال» این نامه را پیشتر برای وزیر خارجه آمریکا ارسال کرده بود؛ اما برخی از جزئیات آن امروز منتشر شده است.

بر اساس آنچه در این نامه گفته شده است، وزیر امور خارجه آمریکا باید مستندات لازم را ارئه دهد.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که تهدید «مک کال» حاکی از تلاش بی سابقه جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان برای به دست آوردن اطلاعات حساس در ارتباط با خروج پر هرج و مرج آمریکا از افغانستان در نیمه آگوست سال ۲۰۲۱ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید