چشم‌انتظاری تایوان برای بسته تسلیحاتی 500 میلیون دلاری آمریکا

کدخبر: ۵۷۲۴۸۵
اقتصادنیوز: وزیر دفاع تایوان روز دوشنبه در پارلمان این جزیره تایید کرد که آمریکا در حال مذاکره درخصوص ارسال بسته تسلیحاتی جداگانه و سریع به تایوان است.
چشم‌انتظاری تایوان برای بسته تسلیحاتی 500 میلیون دلاری آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،  همزمان با تداوم قدرت نمایی چین به تایوان، وزیر دفاع  این جزیره  روز دوشنبه گفت که انتظار دارد یک بسته تسلیحاتی ۵۰۰ میلیون دلاری از آمریکا را در سال جاری برای جبران تاخیر در خرید تسلیحات از این کشور دریافت کند.

وحشت عجیب واشنگتن از نفوذ ایران در سوریه

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، «چیو کو چنگ» وزیر دفاع تایوان روز دوشنبه در پارلمان این جزیره  تایید کرد که آمریکا در حال مذاکره درخصوص ارسال بسته تسلیحاتی جداگانه و سریع به تایوان است.

بر اساس این گزارش، تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و پیام‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، چیو کوچونگ به قانونگذاران تایوانی گفت دریافت این بسته باید در سال جاری اجرا شود. وی توضیحات بیشتری درباره نوع تجهیزاتی که در بسته ۵۰۰ میلیون دلاری تسلیحات در اولویت خواهد بود، نداد و تنها گفت که جزئیات به زودی از سوی هر دو طرف اعلام خواهد شد. آمریکا برای چندین دهه به تایوان سلاح فروخته است.

وزارت دفاع تایوان سال گذشته فاش کرد که پس از جنگ روسیه در اوکراین که منجر به کمبود موشک‌های ضد هوایی «استینگر» شده، به دنبال جایگزین‌هایی است.

آمریکا در حالی به تایوان کمک‌های نظامی ارائه می‌دهد که تحلیلگران نظامی براین باورند علیرغم تجهیز تایوان به سامانه‌های دفاع موشکی، نیروی هوایی این جزیره توان ایستادگی برابر نیروی هوایی قدرتمند چین را ندارد.

تایوان ۱۴۱ جنگنده «اف-۱۶ ای»  را به نوع اف-۱۶ وی تبدیل کرده است. تایوان البته ۶۶ فروند اف-۱۶ وی جدید سفارش داده که دارای سامانه‌های اویونیک، تسلیحات و راداری جدید هستند. با این حال، نیروی هوایی تایوان به سختی با همتای چینی خود قادر به مقابله است. نیروی هوا دریای چین ناوگانی متشکل از ۱۷۰۰ فروند هواپیمای جنگی است.

از اینها گذشته، نیروی هوایی تایوان در سال‌های اخیر متحمل یک سری سوانح  مرگبار شده است. حد نصابی که نگرانی‌هایی را در مورد آمادگی رزمی نیروهای مسلح جزیره همزمان با جولان جت‌های نظامی چین در منطقه ایجاد کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید