اظهارات ضد و نقیض نمایندگان درباره خودروهای شاسی بلند/ اعتماد مردم از بین می رود

کدخبر: ۵۷۲۹۹۸
عصرایران با اشاره به اظهارات ضد و نقیض نمایندگان درباره خودروهای شاسی بلند نوشت: مسئولان خود را جای مردم بگذارند و ببیند آنها با این همه تناقض چه قضاوتی در مورد دولت و نمایندگان مجلس دارند.
 اظهارات ضد و نقیض نمایندگان درباره خودروهای شاسی بلند/ اعتماد مردم از بین می رود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، دوران مدرسه یکی از بچه‌ها نامه‌ای با الفاظ نه چندان خوب خطاب به معلم ریاضی نوشته و آن را زیر برف‌پاکن ماشینش گذاشته بود. معلم نامه را خوانده و مدیر و ناظم را مطلع کرد. جناب ناظم هم فردای آن روز درست زمانی که صف ایستاده بودیم دستور داد تا هفته دفترهای مشق‌مان را در دست چپ‌مان بگیریم تا او و دفتر دار، معلم ورزش و معلم ریاضی تا آنها را نگاه کنند. نامه اصلی دست ناظم بود و سه نامه پلوکپی شده هم در دستان دیگران.

در عرض نیم ساعت دست‌خط نویسنده نامه شناسایی و اولیایش به مدرسه احضار و بعد از آن به مدت دو هفته دانش آموز شاکی از دبیر ریاضی اخراج شد. البته نمی‌دانم چرا باید یک دانش آموز را به خاطر بیان صریحش در آن سن، اخراج کنند و کسی حاضر نشد حتی با او حرف بزند و دلیل کارش را بپرسد!

این مثال را زدم تا بگویم به راحتی می‌شود به شیوه ناظم مدرسه ما داستان "ماشین‌های شاسی بلند" را حل کرد. واقعا اینقدر سخت است که بفهمیم ماشین داده شده است یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت بود، کدام نمایندگان این اتومبیل‌ها را گرفته‌اند و دلیل اهدای این ماشین‌های گران قیمت چه بوده است؟

به همین سادگی می‌شود افکار عمومی را در این زمینه خاص روشن کرد. از روزهای قبل از استیضاح وزیر صمت، ماجرای ماشین‌ها مطرح شده است و هر روز شاهد یک حرف تازه در مورد آن هستیم.

یکی می‌گوید گرفتیم ولی به خاطر استیضاح نگرفتیم. دیگری می‌گوید این ماجرا قدیمی است و مربوط به امروز و دیروز نیست. آن یکی می‌گود گدابازی در نیاورید یک ماشین است دیگر. برخی هم کلا می‌گویند ماشینی نیست و این حرف بی اساس است.

مسئولان خود را جای مردم بگذارند و ببیند آنها با این همه تناقض چه قضاوتی در مورد دولت و نمایندگان مجلس دارند.

این شیوه برخورد با مسائل به ویژه سیاسی و اجتماعی است که باعث می‌شود اعتماد مردم از بین برود و دیگر به مسئولان اعتماد نکند. اگر به صورت شفاف و با بیان مستندات کافی درباره این خودروها حرف بزنیم و مردم را در جریان آن قرار بدهیم، اعتماد خود به خود شکل می‌گیرد.

مردم با دیدن این حجم از اظهار نظرها با خود فکر می‌کنند حتما اتفاقی افتاده است که هیچکس به صورت روشن و واضح در مورد آن حرف نمی‌زند. نکته جالب داستان هم اینجاست که نهادهای نظارتی داریم که به راحتی می‌توانند با بررسی‌های لازم برای این پایان باز ماشین‌های شاسی بلند نقطه پایان بگذارند.

امیدوارم هرچه زودتر شاهد مشخص شدن تکلیف این خودروها باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید