حماس به صهیونیست‌ها اخطار داد / اگر توافق آتش‌بس با جهاد اسلامی عملی نشود ...

کدخبر: ۵۷۳۳۰۷
اقتصادنیوز: رهبران حماس به صهیونیست‌ها اخطار دادند چنانچه طی امروز و فردا توافق آتش‌بس با جهاد اسلامی عملی نشود، وارد درگیری مستقیم نظامی خواهد شد.
حماس به صهیونیست‌ها اخطار داد / اگر توافق آتش‌بس با جهاد اسلامی عملی نشود ...

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از طریق طرف‌های مصری به صهیونیست‌ها هشدار داده چنانچه ظرف امروز و فردا آتش‌بس صورت نگیرد، وارد خط درگیری مستقیم به همراه جهاد اسلامی ضد تل آویو خواهد شد.

وبگاه خبری «آر تی» روسیه شامگاه جمعه اعلام کرد که برخی از رسانه‌های عبری به نقل از منابع امنیتی رژِیم صهیونیستی فاش ساختند که مسئولان مصری به عنوان واسطه طرف‌های درگیری میان مقاومت فلسطین و تل آویو به مقامات صهیونیستی اعلام کردند جنبش حماس هشدار داده در صورت عدم توسل به آتش بس با جنبش جهاد اسلامی طی امروز و فردا، وارد خط درگیری مستقیم خواهد شد.

بر پایه این گزارش، «عبدللطیف القانوع» سخنگوی حماس در پیامی شدید اللحن به صهیونیست‌ها هشدار داد: «اتاق مشترک مقاومت فلسطین به اشغالگران هشدار می‌دهد دست مقاومت پربار و قادر به آزار شدید اشغالگران است و حملات اخیر کوبنده موشکی به عمق و سرتاسر سرزمین‌های اشغالی برای پرداخت بهای تجاوزات اخیرشان به غزه و توقف جنایت‌هایش، گواهی بر این مدعا است.»

در همین راستا، رسانه‌های عبری دیروز پنجشنبه به نقل از منابع امنیتی گزارش داده بودند که مذاکرات آتش بس متوقف شده است.

از سوی دیگر، «طارق سلمی» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی پیشتر اعلام کرد: «صرفا از طریق برادران مصری خود برای مذاکرات آتش بس عمل خواهیم کرد و هیچ طرف خارجی دیگری را برای میانجیگری نخواهیم پدیرفت.»

در خبری مرتبط، «جک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیشتر با تشدید تبادل آتش میان مقاومت فلسطین و اشغالگران طی روز گذشته، با همتای صهیونیستی خود طی تماس تلفنی با اعلام حمایت آشکار از تل آویو، تجاوزات اخیر صهیونیست‌ها را دفاع از خود و مشروع دانست.

همزمان با این تحولات، جنبش جهاد اسلامی نیز با رد شایعات رسانه‌ای مبنی بر حصول توافق آتش بس با اشغالگران از ادامه رایزنی مصر برای تحقق آتش بس خبر داد.

جنبش جهاد اسلامی پیشتر به مسئولان مصری اعلام کرد که برای رایزنی مذاکرات آتش بس «محمد الهندی» از فرماندهان جهاد را به قاهره خواهد فرستاد و تصریح کرد که الهندی صرفاً پیشنهاد طرف مصری را استماع خواهد کرد و شرط جهاد برای توقف درگیری‌ها و تحقق آتش بس، در مرحله نخست پایان دادن به ترور فرماندهان مقاومت است.

به نوشته رسانه‌های عبری، جنبش جهاد سه شرط برای تحقق آتش بس به صهیونیست‌ها ابلاغ کرده است از جمله؛ تحویل دادن پیکر شهید خضر عدنان؛ دوم، پایان دادن به ترور فرماندهان مقاومت؛ سوم، لغو راهپیمایی موسوم به «پرچم‌ها» تندروهای صهیونیستی طی هفته آینده در قدس اشغالی.

به نوشته وبگاه عبری «والا» مقامات صهیونیستی فاش ساختند که توافقی برای ارسال پیکر شهید خضر عدنان در قالب آتش بس صورت نگرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید