ادعای روسیه درباره حمله به یک سامانه پاتریوت!

کدخبر: ۵۷۴۱۰۷
اقتصادنیوز:: وزارت دفاع روسیه ادعا کرد در حملات گسترده بامداد امروز به پایتخت اوکراین، ارتش این کشور با موشک هایپرسونیک کینژال، یک سامانه پدافندی پاتریوت آمریکا مستقر در کی‌یف را منهدم کرده است.
ادعای روسیه درباره حمله به یک سامانه پاتریوت!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر از خبرگزاری روسی راشاتودی، وزارت دفاع روسیه ادعا کرد نیروهای مسلح این کشور در حملات بامداد امروز یک سامانه پدافندی پاتریوت آمریکایی مستقر در شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین را با موشک مافوق صوت (هایپرسونیک) کینژال منهدم کردند.

ساعاتی پیش شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد ارتش روسیه بار دیگر بامداد امروز شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین را با حملات سنگین موشکی و پهپادی هدف قرار داده است.

وب‌سایت شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام ارشد نظامی اوکراین نوشت: شهر کی‌یف بامداد امروز برای هشتمین بار در ماه جاری هدف حملات استثنایی و متراکمِ موشک‌های کروز، پهپادها و احتمالا موشک‌های بالستیک روسیه قرار گرفت.

به گفته این منبع نظامی اوکراینی «حمله امروز ارتش روسیه از نظر حجم آتش استثنایی بود؛ با شلیک حداکثر موشک در کوتاهترین زمان.در این حملات دست‌کم سه نفر مجروج شدند.»

این مقام نظامی اوکراینی اعلام کرد  پدافند هوایی اوکراین تمام موشک‌های مهاجم را رهگیری و منهدم کرده، اما ارتش روسیه ادعا می کند موشک‌های به اهداف موردنظر اصابت کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید