سفیر آمریکا در عراق: آمریکا منطقه را ترک نخواهد کرد

کدخبر: ۵۷۴۱۲۹
اقتصادنیوز: سفیر آمریکا در بغداد گفت: حدود یک سال قبل و دقیقا در ژوئیه گذشته، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به عربستان سفر کرد و با رهبران منطقه دیدارهایی انجام داد. وی به روشنی توضیح داد که آمریکا از منطقه خارج نخواهد شد
سفیر آمریکا در عراق: آمریکا منطقه را ترک نخواهد کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «الینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در بغداد در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» گفت: حدود یک سال قبل و دقیقا در ژوئیه گذشته، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به عربستان سفر کرد و با رهبران منطقه دیدارهایی انجام داد. وی به روشنی توضیح داد که آمریکا از منطقه خارج نخواهد شد، زیرا منطقه را دارای اهمیت راهبردی می‌داند و روابط دیرینه و طولانی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی با آن دارد.

عربستان آب پاکی را روی دست آمریکا ریخت

سفیر واشنگتن در بغداد گفت: ما مدت‌هاست که با شرکای خود برای رویارویی با برخی چالش‌ها به ویژه خاتمه دادن به بحران‌های مختلف منطقه تلاش کردیم. بنابراین بدیهی است که آمریکا در منطقه باقی خواهد ماند و به تعمیق شراکت با کشورهای آن به ویژه عراق خواهد پرداخت.

وی در رابطه با اوضاع عراق و تمایل مردم این کشور به برقراری ثبات گفت، مردم عراق دولتی تحت کنترل شبه‌نظامیان را نمی‌خواهند، بلکه خواهان خلع سلاح شبه نظامیان و بازگرداندن سلاح به دولت هستند.

سفیر آمریکا در عراق اظهار داشت: بنابراین، ماهیت رابطه نخست‌وزیر عراق با گروه‌های مسلح هرچه باشد، هدف باید بر تضمین برخورداری عراق از ثبات و امنیت متمرکز باشد و تحقق این هدف به نخست‌وزیر سپرده شده است.

وی ادامه داد: ناگزیر ایالات متحده و جامعه بین‌المللی از این ثبات بهره خواهند برد. اگر ثبات و امنیت در عراق وجود نداشته باشد، هیچ کدام از ما نمی‌توانیم تجارت را در سطح وسیع‌تری انجام دهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید