پیام مهم «پوتین» برای نشست جده

کدخبر: ۵۷۴۶۸۹
اقتصادنیوز: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با ارسال پیامی برای نشست جده، بر همکاری‌های مسکو با کشورهای عربی در چارچوب منافع مشترک تاکید کرد.
پیام مهم «پوتین» برای نشست جده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (جمعه، ۱۹می) پیامی برای نشست جده متشکل از سران کشورهای عربی ارسال و در آن به تداوم همکاری‌های بین مسکو و کشورهای عربی براساس منافع مشترک تاکید کرد.

امیر قطر با بشار اسد دست داد

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، پوتین تاکید کرد: توسعه همکاری بین مسکو و کشورهای عربی براساس منافع مشترک است. مسکو به حمایت خود از تلاش‌ها برای حل مسالمت آمیز بحران‌ها در سودان، لیبی، سوریه و یمن ادامه خواهد داد.

در ادامه پیام رئیس‌جمهور روسیه برای نشست جده  آمده است: مسکو نسبت به توسعه روابط دوستانه و مشارکت سازنده با کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا اهتمام می ورزد.

خبرگزاری «رویترز» امروز (جمعه، ۱۹می) اعلام کرد که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین در راه عربستان است. رویترز به نقل از منابع آگاهش گزارش داد که زلنسکی برای حضور در نشست سران کشورهای عربی به مزبانی جده عربستان، راهی این کشور شده است. پیش از این، شبکه سی‌ان‌ان نیز گزارش داده بود که زلنسکی در افتتاحیه نشست اتحادیه عرب که از امروز، جمعه در جده آغاز خواهد شد، سخنرانی خواهد کرد.

زلنسکی، در میانه مخالفت‌ها و انتقادات رسانه‌ای در نشست جده شرکت کرده، اذعان کرد: ما به مبارزه خود برای دفاع از کشورمان ادامه می‌دهیم و از شما می‌خواهم تا از مردم ما از جمله مسلمانان کشورمان حمایت کنید.

او در ادامه و با تاکید بر «تسلیم‌نشدن و ادامه جنگ»، مدعی شد: آنچه در کشور ما اتفاق می افتد، فقط یک درگیری نیست؛ جنگ است. ما جنگ را انتخاب نکردیم و در قلمرو کشورهای دیگر وارد هیچ خصومتی نشدیم.

سی و دومین نشست سالانه سران کشورهای عربی به میزبانی عربستان سعودی، در حالی امروز در جده و با حضور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه آغاز به کار خواهد کرد. رسانه‌های غربی و عربی در گزارش‌هایی مخالفت خود با دعوت زلنسکی به این نشست عربی را اعلام کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید