صدراعظم آلمان «ترامپ» را با خاک یکسان کرد

کدخبر: ۵۷۵۴۷۷
اقتصادنیوز: صدراعظم آلمان گفت بایدن از ترامپ بهتر است و تمایل دارد که در دوره بعدی هم ریاست جمهوری آمریکا را بایدن همچنان در دست بگیرد.
صدراعظم آلمان «ترامپ» را با خاک یکسان کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شولتس در سخنانی در یک مدرسه در نزدیکی برلین اظهار کرد: فکر می‌کنم رئیس جمهوری فعلی [آمریکا] بهتر است. بنابراین، مایلم او دوباره انتخاب شود.

اسماعیل هنیه به پیام سردار قاآنی پاسخ داد

رویترز گزارش داد، صدراعظم آلمان، ترامپ را عامل تفرقه معرفی کرد که نه تنها برای آمریکا بلکه برای آلمان نیز بد است.

وی افزود: اگر همه در مقابل یکدیگر قرار بگیرند آینده خوبی وجود نخواهد داشت. به همین دلیل، رئیس جمهوری سابق آمریکا عامل بزرگ تفرفه در کشورش است.

شولتس تاکید کرد دوره طولانی فعالیت‌های دولتی بایدن باعث می شود تا او بداند که برای جلوگیری از وقوع جنگ در دنیا چه کاری باید انجام بدهد.

صدراعظم آلمان همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که روسیه نمی‌تواند برنده جنگ در اوکراین باشد.

تارنمای شبکه سی‌ان‌بی‌سی دوشنبه نوشت که یک سال و نیم تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا باقی مانده اما در قلب اتحادیه اروپا مقامات در حال آماده شدن برای هرگونه تغییر احتمالی رهبری در کاخ سفید هستند.

یک مقام اتحادیه اروپا به این رسانه آمریکایی گفت: اتحادیه اروپا آگاه است که رابطه و همکاری (با آمریکا ) زمانی که شخصی مانند دونالد ترامپ مجدد به کاخ سفید بیاید، ممکن است ، تغییر کند و این اتحادیه تلاش دارد از فرصت کنونی برای پیشبرد چند پرونده با موضوعاتی که در آن منافع مشترک وجود دارد، استفاده کند.

ادعاهای جدید کاخ سفید درباره برنامه هسته‌ای ایران

اتحادیه اروپا آشکارا از انتخاب جو بایدن در اواخر سال ۲۰۲۰ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا پس از چهار سال ریاست جمهوری چالش برانگیز ترامپ، ابراز رضایت کرد.

در زمان ترامپ روابط ترانس‌آتلانتیک به پایین‌ترین حد خود رسید چرا که دو طرف دیدگاه‌های متفاوتی در مورد تجارت، دفاع و فناوری داشتند. با راه یافتن بایدن به کاخ سفید بهبود شگرفی در روابط بین واشنگتن و بروکسل به وجود آمد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید