حملات شدید توپخانه‌ای سوریه به مواضع تروریست‌ها در ادلب

کدخبر: ۵۷۵۵۰۰
اقتصادنیوز: ارتش سوریه مواضع گروه‌های تروریستی در استان ادلب را هدف حملات شدید توپخانه ای قرار داد.
حملات شدید توپخانه‌ای سوریه به مواضع تروریست‌ها در ادلب

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یگان‌ توپخانه‌ای ارتش سوریه مواضع گروه های تروریستی در اطراف روستای «مجدلیا» درجنوب استان ادلب را درهم کوبید.

شبکه المیادین گزارش داد، گروه های تروریستی در استان ادلب بامداد یکشنبه با نقض آتش بس به منطقه کاهش تنش حمله کردند.

مرکز روسی مصالحه طرف‌های متخاصم در سوریه بامداد یکشنبه از حمله گروه‌های تروریستی به منطقه کاهش تنش در استان ادلب در شمال غرب سوریه خبر داد.

سرتیپ «اولگ گورینوف» معاون مرکز روسی آشتی طرف های متخاصم در سوریه در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: روز گذشته در منطقه کاهش تنش در ادلب، دو عملیات بمباران ثبت شد که این بمباران‌ها در استان‌های حلب و لاذقیه ثبت شده است.

مرکز روسی مصالحه طرف‌های متخاصم در سوریه سوم و ۲۴ اردیبهشت نیز از حمله گروه تروریستی «حزب اسلامی ترکستانی» به منطقه کاهش تنش در این منطقه از سوریه خبر داد.

این مرکز اعلام کرد که سوم اردیبهشت نیز سه نوبت نقض آتش بس از گروه تروریستی "جماعت حزب اسلامی ترکستانی" را ثبت کرده که یک مورد آن در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و مناطقی چون لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد، هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران مسکو و آنکارا در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که براساس آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا به امروز رخ نداده است و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید